Hola din fjolla!

Idag var Veronica ledig vilket betydde att de va jag som fick jobba alla hästarna som skulle motioneras. Blev till att longera alla på lite olika vis. Vissa fick jobba med inspänningar o unghästarna fick bara sadelvänjas. Ganska kul egentligen men efter att ha gjort några hästar så e man ganska trött på de. Och Veronica har två hästar i Estepona förtillfället som hon måste rida så hon åker efter halva dagen så jag har fått jobba hästar nästan hela denna veckan så börjar bli lite trött på de men de e ändå kul, man lär sig verkligen på de o de e kul med unghästarna när man ser utveckling :) och för första gången sen jag kom hit så slutade vi i tid idag så vi stack hem o tog de lite lugnt sen skulle vi sticka till poolen o steka lite men vi var för trötta för de... hur illa e inte de när man är för trött för att ligga o sola o bada?!! menmen, e ledig på måndag med emma så då ska vi vila upp oss ordentligt o verkligen fylla på energin! annars har de gått ganska bra o jobba idag, vi har sånt bra team nu så de e mycket lättare att jobba då. tyvärr åker ju Sofia hem på Lördag och Johanna åker hem så fort de hittat en ersättare för henne. meeeen vi tar en dag i taget helt enkelt. jobb i morron igen så nu ska vi kolla lite one tree hill sen sova, hoppas på att dagen i morron går snabbt så vi kan ta lite tid vid poolen med :)
ha de najs!
pusssss

Kommentarer
Postat av: Petra

Hola på dig!

Tittade på dina härliga bilder,ser superfint ut.Vilken fin pool!

Det ser ut som du bor mitt ute på landet,är det långt i från civilisiationen? Med tanke på shoppning och så...;)

I dag har jag ledig dag och Abbe och jag har varit på "kyrkis" i S.Mellby.Blev lite pyssel och sång.

Och en god fika så klart!

Kram

2011-09-12 @ 16:24:30
Postat av: mamma

Idag är det måndag o hoppas att ni har kunnat njuta av er lediga dag,kroppen måste få vila o ta igen sig lite.Helene har varit hos oss idag o vi tog en härlig runda i skogen med hundarna.De hittade dyngan i bäcken så när vi kom hem var de alldeles kolsvarta!Helene fotade de för hon tyckte de var såååå fina!Annars har det varit jättefint väder både igår o idag,riktig sommarvärme!Men det varade inte så länge för nu ikväll regnar det.Imorgon ska jag på gympan igen o den är riktigt svettig o jobbig!!!Men Kristina har så bra musik så det är så roligt!Men ni behöver väl inte nån gympa så som ni jobbar!Ha det nu så bra så hörs vi snart!Många kramar från mamma & Wilma & Isa

2011-09-12 @ 19:35:08
Postat av: Mormor

Hej Jenny, bra kämpat, du är duktig med hästarna o du vet, ju mer rutin du får, desto lättare går jobbet. Se´n är det som du säger, är man bara ett bra team, det är viktigt. Håller med dom andra, att det är fina bilder på "palatset" (ser ut så!) du det är..tur att Åke är med på FB, så jag också kan läsa o kolla bilder. Gunilla Selse fyller 50 på onsdag, så du kan ju överraska henne med ett grattis! Kanske får jag också skaffa FB o chocka alla, ha..ha..Vi har s..t-väder ikväll, inget kul alls, men jag börjar räkna dagarna till min semester, den 28 sticker vi till Costa Brava...Jippi! Ha det bra o många kramar till dej från Mormor

2011-09-12 @ 21:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0