Our Own Way

Tjatja!
Känns som att jag skriver väldigt ofta nu, typ varje dag men saken e ju den att de händer så jäkla mycket saker hela tiden... menmen, de e ju frivilligt o läsa, hihi. igår va i allafall victor o sanna på tävling, eller de stack vid lunch så vi hjälptes åt med mockning o sånt på morronen o sen red de nån häst med. jag o emma skrittade ut en sväng med Cartago Son och B-Once, jag red Cartago Son. Har ridit han innan, gillar verkligen den hästen! nu skrittade vi bara ut en sväng men de va mysigt! när vi kom tillbaka skiftade vi bara hästar o stack ut på Diablo och Aerodynamic och jag fick såklart rida Diablo som va helt knäpp. eller han trippa o sparka backut nårra gånger o ville bara iväg men de kunde vatt värre o jag gillar han ändå, han e också mysig :) När vi kom hem igen från turen så lunchade vi hästarna o fixade hästarna som skulle på tävling sen stack de. Då tog vi först lunch sen klippte vi Vlorein. Hon gick ganska bra o klipa kroppen, eller emma klippte kroppen o jag klippte benen. Men sen när vi skulle klippa huvudet så gick de verkligen inte, hon e superrädd om huvudet o fast än vi bremsade henne så va hon ändå ganska stirrig så vi fick låta huvudet vara så får vi ge nått lugnande innan vi ska klippa de, får göra så med vissa hästar... Sen putsade vi, fixa med täcken o lite annat smått sen efter fodring så duschade vi snabbt som attans o gjorde oss i ordning för att vi skulle på julbord.. trodde vi ja.... efter att ha virrat rundor i Holland o Belgien i 1,5 h så gav vi upp o körde hem. Sanna kom tillbaka från tävlingen när vi kom tillbaka så vi åkte med henne för hon visste vägen, dock stanna vi bara o åt på vägen dit för klockan va så mycket. Dock hade de inte vatt nått super julbord o de kostar 50 euro så de gjorde  inte så mycket att vi missade maten. De va trevligt o komma dit o träffa folk! träffade bland annat Monika som jag känner från Bollerup. Träffade även henne i lördags på tävlingen vilket jag glömde skriva men de va kul o träffa henne!! senare stack vi till ett annat ställe, typ en stor bar/dansställe. De va ganska skoj! väldigt mycket folk men de e bara kul. När vi sen skulle köra därifrån så skulle jag köra så kom vi bara precis utanför parkeringen så ser jag polisen bakom oss med blåljusen på så jag va tvungen o köra in till sidan o då dunkade hjärtat lite snabbare kan jag lova, hehe. Han kan fram till mig o sa på hollandska nått om att jag skulle blåsa alkotest men så bad jag han att ta de på engelska, då gick han tillbaka till sin bilo börja prata i telefon, så gick jag ut o fråga vad problemet va, då sa han att de ringde o så hade hans bil börjat rulla mot vår så han stod väääääldigt nära men de klarade sig. så frågade han om jag druckit o så sa jag ju nä för de hade jag inte, men jag sa de ändå lite svamligt för jag förstod inte riktigt vad han mena... så sa han bara nä vad bra då kan ni köra igen! hahahah, kolla varkens körkort eller tog alkotest, snacka om chill polis i Belgien! sen va vi inte hemma förrän halv två så de va ganska segt o komma upp i morse o de har varit en riktigt dryg dag för de har varit jättelugnt o då går tiden så sakta.. men i morron e jag iallafall LEDIG!!!!!! så då ska jag sova kan jag lova! laddar upp lite bilder bara sen ska jag kolla film; "Hur många lingon finns de i världen" älskar den filmen! :)
och juste, mormor undra hur de firar jul i Holland.. De firade den 5:e med att de fick julklappar men sen firar de jul den 25 med julmat o sånt, precis som vår julafton :) o här e faktiskt massa julpyntat o mys i städerna så de ska nog gå bra o fira jul här med! :)

ha de bäst, pusssssss


jag o Cartago Son :)


blev en suddig bild på mig o Diablo eftersom han hade lite problem med o stå still, hehe


proffset som klipper!


lite störde e vi allt men de gillas, hehe. o här ser ni min nya hårfärg ;)




Kommentarer
Postat av: Mormor

Sluta inte skriva Jenny, det är så roligt att läsa allt ni hittar på, jag tror ni måste skaffa er en bra karta eller en ledsagare (finns det inte nå´n snygg kille?), när ni ska ge er ut på bilturer...o du det här med poliserna var roligt, tycker jag...det är bra, när man inte "förstår", bra knep, tjejer...fortsätt med det, så klarar ni er. Jag förstår ni får många härliga minnen att ta med hem.

Hoppas bara ni ska få smaka någon julmat där nere, så ni kan få veta hur den holländska julmaten smakar. Fina bilder du har lagt in, jag tycker Emma o du är jättesöta på kortet! :). Jag har skrivit julkort ikväll, så där en 43 stycken blev det, hoppas jag inte glömt någon. Jag kommer att sakna dej mycket till jul, men jag vet att ni har det bra, det är viktigast. Hoppas din lediga dag blir skön, så du får lite energi. Kram...Kram...Kram/Mormor

2011-12-12 @ 20:51:08
Postat av: Ewa Parkhagen

Hej! Kul att du skriver om era bravader. Lyssna inte på din mormor om det där med kille, jag har sagt att jag kommer ner och hämtar hem dig om du börjar asa runt med en holländare. Jag rider min sista dressyr träning imorgon, snyft, den roligaste träningen som ger mig så mycket.

Kul att komma ut på tävlingar?? Sovdags kram från Ewa

2011-12-12 @ 22:51:07
Postat av: Din nördkompis <3

Jenny!!! 1. Jag saknar dig jättemycket 2. Ni verkar ha det kanon 3. Är superglad för eran skull 4. Lev livet 5. PUSSOKRAM! <3 <3

2011-12-13 @ 18:44:11
Postat av: Mormor

...men Jenny...Ewa förstår nog inte "det kan finnas trevliga holländare också"!...men naturligtvis vill jag ha dej närtmare än så, men du får välja själv.

Kram, kram, kram/Mormor

2011-12-14 @ 21:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0