tävling

Tjenna!
Idag försov vi oss, eller ja vi vaknade typ fem i sju så vi kom ju inte för sent till jobb men de va bara till o kasta på sig kläderna sen ut i stallet, hatar att försova mig! eller hatar morgnar överhuvudtaget, morron e verkligen inte min grej! aja, nu ska jag inte gnälla mer om de. De har varit en ganska bra dag, efter mockningen va klar så käkade vi sen red vi ut en sväng alla fyra, jag red Kick Off som va vääääldigt pigg men bättre de än att de e sega! Sen red vi ut ett gäng till då red jag Whisper, en stor häst, inte så pigg men ändå söt :) De va så mysigt o bara rida ut lite för de va så härligt väder, kallt!! men ändå skönt :) När vi kom hem igen så va de bara till o fixaa hästarna som skulle till tävlingen sen lasta de o åka iväg så blev lunch i lastbilen. De va jag o sanna som åkte med 6 hästar. Tävlingen gick väldigt bra, de va ganska stressigt eftersom de va inte supermånga mellan hennes ritter så de blev till att göra i ordning en häst snabbt, hjälpa henne på framhoppningen, filma när hon red o sen fixa nästa häst o samma sak... men de gick i alla fall bra, nått riv med nån häst men hon vann med en i 130 så de va kul. va inte hemma i stallet igen förrän vid 8 så då va man lagom pigg.. in med hästarna o byta täcke bara sen gick jag o käka, attans va hungrig jag va o nu har jag snart däckat helt i sängen, ska nog faktiskt sova nu.. i morron e jag o emma själva i stallet från lunch sen ska vi nog på julbord på kvällen, hoppas på de iallafall, de hade vatt kul :)
tack för komentarerna, lite svårt o veta hur jag ska svara på dom men jag kan lova att jag läser de i alla fall o de e superkul o läsa! :)

ha de bäst, pusssssss!


fin soluppgång :)


Kick Off :)


Cartago Son, Zarvil o Respectograaf i lastbilen :)


Rouby o B-Once :)


Champange laddar inför sin ritt ;)

Kommentarer
Postat av: Monkan

Hey! Du glömde nämna att du träffa mig ju ;)

2011-12-10 @ 22:02:45
Postat av: Mormor

Håller med dej Jenny, det är jobbigt att försova sej, verkar inte som ni har så många mornar att vila ut, men med den sysslan, är det väl tidiga mornar hela tiden. Fina bilder på hästarna. Idag var Åke o jag ute med Wilma o Isa 1,5 tim, Carina jobba till 4, så det är skönt för henne att dom fick rasta av sej, Isa har överskottsenergi, men är lydig o snäll, när man kallar på henne. Igår när hon var hos oss, var Missy nere o hämta sin boll i källaren o kom upp med den i köket, hon trodde väl hundarna ville leka, men vad hon bedrog sej, hon blir bara utskälld av Isa! :)hon tyckte nog det var ganska skönt, när dom äkte hem (ha,ha...)..

Ja imorgon är det måndag igen, nu har vi julpyntat o fint, känns riktigt mysigt...hur firar man julen i Holland, är det som här? Ni skulle ju äta julmat, ska bli roligt att höra, vad det blir. Risgrynsgrör?!? Ha det bra, så hörs vi snart igen,

Kram...kram...kram från Mormor

2011-12-11 @ 18:14:29
Postat av: mamma

Hej Jenny!Håller med dig om tidiga mornar.Inte är det så skönt när man går ut med hundarna klockan halv 6 på morgonen,mycket skönare halv 6 på kvällen!Men imorgon har jag lite sovmorgon,då börjar jag inte jobba förrän halv 10.Sen på em ska jag hämta Molly o köra bort till Vitemölle o gå där.Hoppas det blir fint väder.Morfar var upp om ikväll förresten o tog en kopp kaffe o han hälsa.Jag får visa han lite foto på hästarna nästa gång han kommer.Ha det bra,kramar från mamma

2011-12-12 @ 20:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0