fullfräs.

Hallo vrienden!
I helgen e de som sagt tävling så de har blivit långa dagar. I torsdags jobbade vi fram till lunch i stallet sen åkte jag till tävlingen med Sanna o Mark o hjälpte till där. Knoppade hästarna som skulle tävlas, gjorde de i ordning sen hjälpte jag Sanna på framhoppningen. De blev en ganska lång dag då de va många som skulle rida. Va hemma vid 22 då jag däcka i sängen typ direkt. Börja jobba 7 igen igår o dagen såg väll ut typ samma.. Idag började vi dock redan halv sju för den tredje beridaren i stallet skulle iväg över dagen o tävla 8 hästar... Man kan tycka att en halvtimme tidigare e väll inte så farligt men attans va segt de va o komma upp idag kan jag lova!! Dock åkte Emma med han på tävlingen så jag kunde stanna hemma... Vi hjälptes åt med mockning o sånt sen fixa hästarna till tävlingen. När de åkt va de bara jag kvar i stallet så då red jag en häst, sen red jag tre till efter lunch. Sanna o Mark kom också hit en sväng o red vars en häst då de va lite paus mellan hästarna de skulle rida. Hästarna va jättefina o roliga o rida :) men va gaaaaanska trött ikväll när jag ridit fyra hästar, fodrat o sopat hela stallet själv o gjort allt annat som skulle göras... efter jag slutat körde jag direkt o handla lite mat, tar bara typ tre minuter o köra dit.. sen packade jag upp, har inte hunnit o göra de än så tänkte får passa på nu när man fick sluta i ganska bra tid, sen tog jag en låååång o skön dusch :) skulle egntligen till tävlingen ikväll o festa men vi va alldeles för trötta så nördar oss med datorerna istället. I morron e de nog jag som kommer åka till tävlingen o dels e de många starter sen ska alla hästar o saker hem så de kommer nog bli en välldigt lång dag... menmen, de e kul så jag ska inte klaga, trivs verkligen än så länge!! :)
laddar upp lite bilder med så ni får se hur jag har de nu :)



kör på båten som ska ta oss till putttttttgarden!


vi körde över en hel del coola broar i tyskland


en del av huvuddelen av stallet ;)


andra delen :)


utanför stallet


huvuddelen av stallet, där hänger en hel del tavlor med rosetter.


en annan del av stallet där bland annat de små söta ponnisarna står :)


annan del av stallet


en annan del, precis efter mockning dock så lite stökigt, menmen hehe


ridhuset


Allaine i skritten :)


Epson Lady i solariet.


sista bilden får bli på Quinny som jag tog precis innan jag skulle rida henne :)

ha de najs! pussssss

Kommentarer
Postat av: mamma

Roligt att se lite bilder!Det ser ut som det är ett stort stall o fint i ordning.Ja ni har långa tuffa dagar men så länge man har kul o trivs så går det alltid lättare.Här hemma har vi varit med Isa hos vetrenären,hon har urinvägsinfektion.Hon hade kissat ner våra sängar totalt i går kväll när vi satt o titta på TV så idag är det stortvätt av sängkläder.Hon är så trött o tycker det är väldigt jobbigt,men hon har fått pencillin nu i 10dagar så det ska väl hjälpa.Men hon är glad i alla fall!Wilma tycker nog det är lite skönt med lite lugnare tempo på henne!Ha det nu bra tjejer o var rädda om er,kramar från mamma

2011-12-04 @ 16:48:33
Postat av: Mormor

Hej Jenny, jättefina bilder,vilken fin arbetsplats. Vi är bjudna på visning upp till Anders på fredag, då ska han visa sin anläggning på Svabesholm. Jag förstår att ni inte hinner mer än jobba, men bara det är roligt, så går allt lätt. Finns det något annat att göra eller det är bara hästar som gäller?

Jag var en långrunda med Wilma, Anna lena o Hilda var också med, dom tyckte det var roligt att träffas o sprang som bara den på marknadsplatsen. Imorgon ska Camilla, Sebastian, Felicia o jag köra till Malmö o hälsa på Camillas föräldrar, hennes far fyller 70 år, så vi ska fira honom. Sebbe o Felicia är lediga från skolan.

Var rädd om dej...Åke hälsar så mycket till dej o så skickar vi en massa kramar/Mormor

2011-12-04 @ 19:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0