puhhh,

Tjena moss!
Återigen tack för alla kommentarer, superkul o läsa!!
mitt internet har fortfarande inte kommit igång, så sjukt irriterande o de värsta e att de nog inte kommer göra de på nårra dagar heller för nu jobbar vi skitmycket.. kommer inte få nån ledig dag alls denna veckan.. menmen sånt e livet. som sagt jobbar vi en hel del, vi har vatt två tjejer som jobbat nu tills idag då kom de en praktikant men de e ganska jobbigt nu i början när man måste visa allting o sånt innan hon kommer in ei de, men man vet ju själv hur jobbigt de va så de e bara till o hjälpa till så mycket som möjligt, dock tar allt så myket längre tid. vädret e varmt igen, regnade för nån dag sen, heeelt sjukt! men nu e de stekigt väder igen men nu har jag i alla fall vant mig vid värmen så nu tycker jag bara de e skönt :)
igår så red jag Uterano, en jättefin hingst(alla e iförsig jättefina,hehe) men de va kul för har ju bara ridit Esperanzo o han e lite speciell ;)
Hinner inte med stranden så mycket men vi har vatt där nån dag, där e jättefint o härligt vatten.. riktigt skönt så hoppas på att kunna komma ner där en sväng snart :)
igår när vi skulle fodra såg vi en 1meter lång orm, fyyyyy faaaaaan!
jag vågade inte ens gå nära den men så fastna den mellan skutdörren o väggen o de va helt kaos ett tag men till slut lyckades petronella halshugga den, fyfan!
nu e jag trött o sktig o hugrig så ska gå o ta en dusch sen käka o sova men ha de bäst!
säger till när jag fixat internet för då kommer jag kunna skriva oftare, nu lär jag inte kunna skriva på ett tag...
men om ni vill o har tid så kan ni ringa mig på min spanska mobil så kan vi snacka lite, hihi.
+34633021780

pusssssss jenny


Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej Jenny...roligt att höra vilken action det finns i dej, ha lite tålamod med praktikanterna, bra du kommer ihåg "hur det va", dom kommer att uppskatta ditt tålamod. Vad det låter härligt med den fina stranden, men vi har ju Vitemölle (ha, ha). Måste fråga, är det du som svarar om man ringer "i den spanska telefonen"? Snopet om det är någon som pratar spanska. Akta dej för ormarna, dom är värre än flugorna, men du lär nog kunna hantera dom också, så småningom. Vad Emma ska få det bra, när hon kommer, då är du fullärd, så hon kan bara "glida med". Hoppas verkligen du snart får ordning på internet, så vi kan få se lite bilder också. Var rädd om dej Jenny, både Åke o Missy skickar kramar till dej. Puss o kram från Mormor.

2011-08-23 @ 20:49:39
Postat av: Thomas

Hej Jenny!

Varmt o gott hör jag. Mer än vad vi har, dom har lovat regn idag igen, suck!! Ska bli roligt o se lite bilder, så hoppas du snart får igång ditt eget internet. Ormar, spindlar, ödlor m.m., so what, när en gradinis är i farten :-). Ha det gott!!

2011-08-24 @ 07:36:51
Postat av: mamma

Hej Jenny!Du vet ju vad jag tycker om flugor,ormar o annat småkryp så du får se till så det inte finns för mycket sånt när vi kommer ner.Du kommer kanske ihåg den där kackerlackan i min provhytt i USA!Har du sett nån kackerlacka i Spanien?Nu har det ju redan gått 2veckor o snart kommer Emma o ner o då kommer allt att bli mycket lättare.Imorgon är jag ledig o då kommer Petra o Abbe ner o fikar,det ska bli kul!Isa växer så det knakar o jag håller på att hårdträna henne i att gå fint.Det är lite svettigt när vi är ute på våra promenader,men jag kämpar på med träningen.Ha det nu bra Jenny o var försiktig så du inte stöter på några läskiga djur.Kramar från mamma

2011-08-24 @ 20:14:20
Postat av: Helene

Hej Jenny! Vad läskigt med ormen. Ska bli kul sen att få se bilder.Hur många hästar är där på stuteriet? Hur många har du ansvar för? Är nog inte lätt att jobba i värmen med det du gör.Och med krypen och ormar.Mamma tycker nog det är läskigt bara att läsa om det. hi hi.

Var rädd om dig.Kram Helene

2011-08-25 @ 08:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0