naaaaaaaajs!

tjaaaaaa!
idag stack veronica till tavling sa vi e sjalva i stallet hela helgen, men de ska nog ga fint. har inte fatt igang internet men har fatt lana veronicas data nar hon e borta, dock e den ju spansk sa har inte de tre sista bokstaverna i alfabetet, hehe ;) men ni far forsoka sta ut anda. Som sagt stack veronica imorse sa vi har bara jobbat narra hastar sjalva, jag longerade nan o vissa gick pa bandet, vi slutade redan halv tre sa vi stack till stranden pa siestan, riktigt najs! har fatt branna efter jobbkladerna=vita fotter o boxarlinne/t-shirt... sa maste jobba pa brannan sa jag kan fa bort de, haha. vi handlade lite pa vagen hem sen va de jobb igen men de gick ganska snabbt idag sa de va skont :) nu ska jag kaka lite sen kolla pa one tree hill, serie som jag blivit riktigt beroende av nu, hihi. kul att ni fragar saker med o ska forsoka komma ihag o svara pa allt annars e de bara till o fraga igen, skyller pa papppa pa denna punkt, har fatt hans guldfisksminne ;)
har e i allafall ca 130 hastar med ca 30 som e inne o tranas, resten gar ute pa losdrift. vi hjalps at med allt typ sa man har egentligen inga egna. jag har Esperanzo som jag brukar rida o Tania som e under inridning sa longerar henne o har borjat o tomkora sa smatt. annars har man egentligen inga egna hastar. de e ganska jobbigt o jobba i varmen men har faktiskt borjat vanja mig, trodde jag aldrig jag skulle gora men joda sa nu e de bara skont med varme, speciellt nar man hor hur vadret e i sverige, hehe. om ni ringer den spanska mobilen sa e de forhoppningsvis jag som svara for de e min egna mobil ;)
hahah, mamma jag kommer aldrig glomma dig i provrummet i USA men an sa lange har jag inte sett nan san sa du kan va lugn :)
ha de najs!
pussar er jenny


forresten har e hemsidan om ni vill ga in o kolla lite hur de ser ut o kolla hastarna sa ska jag forsoka lagga upp egna bilder sa snart som mojligt :) http://www.elrobledal.com/sv.aspx

Kommentarer
Postat av: mamma

Nu har jag läst din blogg efter att ha "pratat" med dig.Det är så skönt att höra att du trivs o har det bra.Och att du börja vänja dig vid värmen.Du kan kanske jobba i lite svalare kläder än vad du hade i USA.Hur känns de nya skorna?Är de bra?Din kommentar om minnet kan jag nog hålla med om!Men det är nog tur att både du o pappa har mamma ibland som kan hålla reda på en del grejer!Ha det nu så bra,kramar från mamma

2011-08-25 @ 21:56:17
Postat av: Paps

VA då ? guldfiskminne,jag som har ett så bra minne !!! att det är jävligt kort kan ja väll inte rå för ,he he.Prata med din chef häromdagen och hon var mer än nöjd med dig , riktigt roligt att höra,skall bli roligt att träffa henne när vi kommer ner,Vilka fina bilder du lagt in på FB. Nu skall jag sluta för dagen och hem och bränna några timmar vid poolen ,ledig i morgon också ,sen skall jag jobba måndag och förhoppningsvis åker jag hem på tisdag,ringer senare Kram Paps

2011-08-27 @ 20:48:56
Postat av: Thomas

Hej Jenny! Har läst igenom dina blogg-inlägg och det verkar som om du har fullt upp. Att du bara orkar sticka ner o bränna dig vid stranden fattar jag inte (eller jo, det fattar jag kanske?!). Bra kommentar, när du säger att passa på att njuta av detta äventyr, för hemma finns ju alltid. Som sagt, minnet från din far o klokheten från din farbror, he he. Fortsätt skriv, så vi kan följa ditt äventyr därnere. tja/ T

2011-08-29 @ 10:27:50
Postat av: Mormor

Ja...Jenny, det är kloka ord från Pappa o Morbror, eller hur! Vad roligt, du får beröm o dom är nöjda med dej, du har ju erfarenhet se´n Texas också, som ju säkert är värdefullt. Jag såg dina bilder igår, när jag lämna Wilma, fina...jag ska visa Åke, när han har tid. Han hjälper Göran att fordra korna, dom har en veckas semester, så dottern passar djuren, så skulle Åke hjälpa henne med detta.

Jag såg du skrivit "en gång till", så det får räcka med detta, så fortsätter jag med nästa....det är ju så roligt att du skriver!...Kram!

2011-08-29 @ 20:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0