lökigt värre!

tjatja!
idag har de varit en riktigt varm dag, de e skitvarmt o helt vindstilla.
de var en ledig idag så vi var bara tre i morse men de gick ganska snabbt ändå. när vi va klara med fodring, mockning o utsläpp så började vi fixa hästarna till Veronica. de va för varmt för oss att gå med alla hästarna innan ridning så nästan alla fick gå på bandet istället, skönt de i alla fall!
idag fick jag även rida Espanzo igen, han e så söt!
longerade han först så han skulle lugna sig lite sen hoppade jag upp o red när Veronica coacha lite. de e verkligen skillnad o rida dessa hästarna jämnfört med de svenska hästarna så de lär ta lite tid o komma in i den nya ridstilen men de ska bli kul o lära sig! efter att ha gjort sista hagbytet, putsat allt o sopat stallet så stack vi hem; trötta, svettiga o hungriga men så precis innan vi kommer till våra lägenheter så ska man åka igenom två grindar och den andra brukar inte alltid vilja öppna sig när man trycker på dosan i bilen så Sofia hoppade av o drog lite men de funkade inte heller. efter att jag, sofia o linnea stått o dratt en stund så ringer gunilla o säger att gert e påväg o ska hjälpa oss, då hade de sett hur vi stått o kämpat, haha. till slut fick vi i alla fall upp den så nu ska vi inte stänga den i alla fall ;)
nu har jag precis käkat lite så nu ska jag ta en power-nap sen e de back to work :)
ha de bäst!
puss


bild på Esperanzo när Veronica rider, visst e han fin?! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma & Pappa

Vilken vacker häst!Förstår att du gillar han.Bara han inte är för vild när du ska rida han så du sitter säkert kvar i sadeln.Emelie ska sova hos Anna i natt så här är väldigt tyst här hemma.Ha det bra o hoppas att det kanske blir lite svalare hos er,kommer ju ihåg hur varmt vi hade det i Texas.Puh!Kramar från mamma o pappa

2011-08-14 @ 20:40:07
Postat av: Petra

Hej!

Tur att resan gick bra och att du kom på plats.

Jag har semester nu tre veckor,börjar i dag!!

Lite lätt duggregn ute, precis som vanligt.(tror jag tar flyget ner till dig i stället;)Men det är så skönt att bara vara ledig och vara hemma och mysa med Abbe.Det ska bli roligt att följa din resa, så nu har jag mitt kvällsnöje räddat...

Bamse kramar Petra

Tommy hälsar

2011-08-15 @ 09:40:16
Postat av: Mormor

Vilken söt häst, hoppas ni blir riktiga vänner, blir han inte din vän "är det nå´t fel på honom!"

Nu måste det väl vara nog med strul, för din del, det kan bara bli medgångar, eller hur?

Vi ska på Cirkus ikväll, ska bli jättekul, det var ett tag se´n jag var o denna brukar vara bra!

Ha det gott, sänder dej många kramar!

2011-08-15 @ 17:17:29
Postat av: Helene

Du har hunnit med mycket redan.Det var äventyr redan innan du kom dit. Men det fixa du bra.

Kul att få läsa i bloggen igen.Jätte fin häst.

Skicka hit lite värme til oss vi har ingen värme att klaga på. hi hi. Ska ha igång datorn lite oftare nu det är roligt att följa dig och ditt äventyr. Många kramar till dig

2011-08-15 @ 18:06:40
Postat av: e

20 dagar kvar nu ;D

2011-08-16 @ 19:32:22
URL: http://thelifeatmyview.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0