livet leker.

Tjatja!
har inte haft ågon tid till att skriva nu på nårra dagar...mycket slit här kan jag lova!
jag börjar komma in lite i rutiner o börjar lära mig alla hästarnas nanmn så de blir bara roligare att vara här för varje dag som går, dock har jag redan hemlämgtan! men tiden går snabbt så har bestämt mig för att bara njuta av detta äventyret nu, hemma finns alltid kvar :)
och det ska bli så kul när emma kommer, längtar! igår hade jag min första lediga dag vilket va så underbart! tänkte att jag skulle sova till lunch men vaknade vid halv nio helt pigg... tror jag fått nån spaniensjuka? eller jobbsjuka? vet inte riktigt men de va skönt i alla fall att inte sova bort hela dagen. jag gick upp o försökte lära mig hur tvättmaskinen funka, tog ett bra tag kan jag lova!! sen fick jag chansa lite o fick till slut igång den, o håll i er.... kläderna va lika stora o samma färg när jag la in den o tog ut den! haha, lite stolt faktiskt ;) sen låg jag bara o kolla på one tree hill (en serie jag blivit beroende av,hehe) de va skönt att bara ta de lugnt. sen kom petronella hem, som jag för tillfället bor med, så vi drog till stranden o bara stekte hela eftermiddagen sen gick vi på stan o avslutade med glass :) riktigt skön dag! idag va de back to work igen men konstigt nog gick de ganska lätt idag fast än vi jobbade länge, kanske börjar vänja mig vid slitjobbet i alla fall.
något jag inte vant mig vid än dock är de SJUKT ÄCKLIGA flug-jävlarna!!!! de e så fruktansvärt äckliga o ska bara sitta på en hela tiden, o bits gör de med, en fluga bet mig i benet härromdagen så de börja blöda, helt sinnes för tusan! aja, får hoppas de tröttnar snart eller typ DÖR!! meeeen nu ska jag inte klaga mer, jag har de ganska bra ändå. o hoppas ni alla har de bra där hemma, superkul att gå in o läsa komentarer, tack så jättemycket för att ni tar er tid till det :)
ha de bäst!
puss jenny


Kommentarer
Postat av: Helene

Hej

Din hemlängtan lindras nog lite när din kompis Emma kommer. Sen vill du kanske inte hem den dagen när det är dags för det. Då har vi skottat snö och fruset och svuret över den jäkla snön för den kommer säkert i år också. Då har du våren och sommaren och se fram emot.Ha det bra Jenny många kramar från oss. Kul med din blogg

2011-08-19 @ 10:09:12
Postat av: mamma

Hej Jenny!Lite hemlängtan är nog alltid bra att man har,vi saknar ju också dig men är ju glada samtidigt att du vill vara med om detta äventyr.Man blir alltid en erfarenhet rikare ju mer man är med om.Hoppas att de äckliga flugorna snart försvinner,de lät ju inte så trevliga.Du hade ju en skön ledig dag o den behövde du,passa på att vila ut dig på dessa dagar.Idag har jag o Christin (från Göteborg) varit ute o gått på Vitemölle,härligt!Och ikväll ska vi ut med Christin o hennes familj till hamnkioskens pizzeria för de åker hem nu i helgen.Ha det nu så bra o var rädd om dig,kramar från mamma

2011-08-19 @ 15:59:54
Postat av: Petra

Hola Jenny!

Vilka läbbiga flugor,det spanska temperamentet?eller...

Ta vara på de lediga dagarna,och njut!Har ni en härlig strand att pressa på? Är det varmt i vattnet?

I dag ska vi köra till Christinehof,där är EM i får- vallning.Greta får ju se på hur det ska gå till;)och Abbe tjatar om att få se fåren.En hyfsad dag i dag med sol och lite halvt storm,men helt OK!

Kram Petra

2011-08-20 @ 10:57:07
Postat av: emmmmaaa

alltså se till att få igång ditt internet nu, har en miljon frågor vavavaavavav!!!!!! :D

2011-08-20 @ 17:25:57
Postat av: Camilla.P.

Hejsan svejsan!

Kul att läsa allt vad du får vara med om. Har du träffat några trevliga spanjorer än? Hur jobbar du, någon ledig dag i veckan måste du väl ha. Här hemma är allt som vanligt försöker vänja mig att man nu har en som skall åka med bussen till skolan alltså morgon rutinerna har ändrats.

Ha de gött! Kram Camilla

2011-08-21 @ 19:41:10
Postat av: Mormor

Hej Jenny...roligt att höra att du har hemlängtan, tråkigt om du säger "det är skönt att vara hemifrån", men många skulle nog vilja vara i ditt ställe och få uppleva det du får vara med om. Förstår du ska tycka det är roligt , när Emma kommer, det är skönt att ha nå´n att snacka med. Jag har lite dåligt samvete, jag inte hunnit skriva till dej, men helgen var intensiv, vi var med o ´käka pizza i fredags med Kristin o Niklas, det är alltid kul att träffa dom. I lördags hade vi kräftskiva med "vårat gäng" o vet du, tro det eller ej...vi hade ett underbart väder, så vi satt ute. Marianne o Björn stanna tills igår, så vi var ute en liten tur på dagen o fint väder då med, men...i morse regna det igen, men det spela ingen roll, då skulle jag ändå "bara jobba", under dagen blev det fint igen, så ikväll cykla jag till Vitemölla o gick till Verkån, Eva Rutberg var med, det var en härlig "runda". Nu är det snart tid att gå till sängs o läsa lite, inget bra på TV ikväll.

Har ni lika varmt fortfarande, eller det har svalnat något...håller med dej att flugor är äckligt, kan du inte käka vitlök, det gillar ju inte myggen i alla fall, du får fråga "experterna", finns kanske något tips! Rider du på den fina hästen, den var verkligen fin! Hoppas du har det riktigt bra, Jenny o jag skickar många kramar till dej! Kram..kram..kram....

2011-08-22 @ 21:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0