fram med dammvippan!

Tjena moss!
Ja, då va de dags att ta fram dammvippan o damma av bloggen lite, hehe.
Jag har ju nu tagit mig till Spanien och tänkte att det kanske finns någon som tycker de e trevligt o hålla koll på vad jag gör här nere om dagarna. För er som inte vet så är jag i Cortijo för att jobba på ett stuteri (stall som föder upp hästar). Cortijo ligger precis vid Malga uppe i bergen så här e superfint men väldigt varmt! Jag började min resa från Kivik i tisdags vid 11 på morronen, mamma o pappa o emelie körde mig o mina feta väskor till Köpenhamn där vi checkade in två väskor o tog sen hejdå av varann vilket var ganska jobbigt menmen, tiden går snabbt o snart ses vi säkert igen! Första planet sov jag typ hela resan, var helt död haha. Sen mellanlandade jag i Barcelona där jag hade 2,5h så jag passade på att gå runt o checka läget lite sen hoppade jag på plan nummer två o såklart har jag världens otur så vi får sitta på planet o vänta på att de skulle fixa nått... slutade med att vi kom iväg 40!!!! minuter försent, skitdrygt! Jag landade i Malaga vid kvart i tio o jag skulle hinna med en buss klockan 10 så jag sprang till väskorna, fick till slut mina två väskor o hade med mig två handbagade som jag slet med att hitta bussen, kommer dit 7 minuter över 10 så jag har missat bussen... nästa buss skulle gå kvart i 12 så jag var lagom glad, men inte nog med de utan när jag ska starta min mobil o ring Veronica som ska komma o hämta mig i Marbella så funkar inte mobil-jävlen, grrrr. Där står en buss som skulle in till stan så jag hoppar på den med mina feta väskor, tar bussen dit med en spansk tjej som fattade att jag skulle till Marbella vilket hon också skulle så med lite dålig teckenspråk typ eftersom hon bara kunde spanska så hängde jag på henne. Vi hoppade av o hittade sen en buss som gick till Marbella. Under tiden fick jag låna hennes mobil o ringa Veronica så jag kan säa att jag hoppat på nån annan randome buss till Marbella så jag va där typ sen? Vi kom fram till Marbella o jag hoppade av o gick en bit så såg jag en grå Land Rover bil som hon förklarat att hon har så jag höll tummarna att de va hon, och jodå fram till mig kommer en överglad norska och kramar om mig o babblar på om hur synd de va om mig o vad skönt att jag kommit fram, hehe. Vi körde till gården där hon visade var jag skulle bo... superfint! Jag gjorde mig i ordning sen däckade typ vid ett på natten. Upp på morronen dagen efter vid tjugo över sex för att klä på mig o åka till stallet med de andra tjejerna. Vi började direkt med o fodra o mocka o ut med hästar sen va de en speciell dag för tränaren från Barcelona va här vilket han inte e alls ofta så typ alla hästarna skulle ridas så sen va de bara till o rykta hästar, linda ben, gå med hästar i värmen, duscha hästarna efter träning o full rulle fram tills fem då vi fick komma hem en sväng o äta sen va de iväg o jobb igen fram tills åtta sen sov jag gott den natten kan jag lova! puh vilken dag!
dagen efter blev lite bättre, mycket lugnare!
igår fick jag rida en femårig hingst. Ezperaso heter han o har världens längsta man o pannlugg, skitsöt! han har varit skadad o hållt på med operationer o mög så han är precis som en treåring, busig! men mycket söt.
Veronica, som rider alla hästar o tävlar o så, red honom först sen fick jag trava lite o skritta av han. Han ska bli lite som "min" häst så jag ska träna o rida han, kommer nog bli skoj.
Idag var Veronica ledig så de va en massa hästar som skulle gå på bandet(som ett löparband fast för hästar)
o så hästar som skulle longeras. Vi var klara redan vid kvart över två så vi stack hem, käka lite o byta om sen stack vi till stranden, sjuuuuukt skönt! de va så skönt att komma o bada.
Ikväll va de samma jobb som vanligt, fodra, in med hingstarna o ut med stona som går ute på natten, duscha hästar, putsa saker o sen åkte vi hem o nu e jag nyduschad o trött o sitter o käkar lite.
De här blev nog världens längsta meddelande men de har verkligen hänt saker de senaste dagarna!
Kan även tillägga att om ni har tid o lust att komma ner så finns de lägenhet här som ni får låna :)
Här e så grymt vackert, ska lägga upp bilder när jag får internet på min egen data, får låna Petronellas(som jag bor med) så har bara internet ibland... men ska skriva så ofta som möjligt :)
Och Emma, jag kan inte svara på sms för min mobil funkar inte men jag hör av mig på FB så fort jag fått eget internet men längtar tills du kommer, ska bli kul att du också ska va här :D
ha de bäst alla!

puss er Jenny!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Jenny!

Så skönt att höra att du har det bra o att du kommer att trivas.Vilka äventyr du får vara med om o när du fär nåt problem så löser du detta också.Ska bli kul att följa din blogg igen,ha det bra o var rädd om dig,kramar från mamma

2011-08-14 @ 13:01:20
Postat av: Mormor

Hej Jenny...så skönt att höra från dej, jag har kollat varje dag, på din blogg och FB. Pappa han berätta lite hur det varit på din resa, jag hade blivit jättenervös om jag vore du, jag tycker du är himla duktig, det är nog så, måste man, kan man!

Det är roligt att du fått så fint bemötande, jag tror du kommer att få det fint där o ännu roligare när Emma kommer, skönt för henne att du är där då.

Nu kommer jag att kolla varje dag, men jag förstår du har annat än att skriva, men det är roligt att höra av dej...kanske man ska ta sej en tur till Marbella...det finns flygresor som inte är så dyra,,,vem vet..nu när det finns lägenhet!

Kan tala om att här hemma är mest skitväder (förlåt), men det är så tradigt!

Ha det riktigt bra och jag skickar många kramar till dej!/Mormor

2011-08-14 @ 20:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0