Sweet!

Hmm, börjar undra hur de egentligen lägger upp träningen för deras hästar… Ännu en dag ledigt. Menmen, ska absolut inte klaga för att rida e inte precis de jag föredrar när de e nästan 40 grader ute. Dock är de ju kul o rida men de kommer fler dagar, hihi. I alla fall, jag gick upp 7 då Bonnie väckte mig, klädde på mig o gick ner o käka frukost sen ut för att jobba. Trodde jag ja… Bill stoppade mig precis när jag kommit ut o sa att vi inte skulle jobba hästarna idag så jag gick glatt in igen o läste en tidning o bara tog de lugnt. Vid halv 11 stack jag med Bonnie o barnen in till stan. Vi käkade lunch på vägen sen lämnade vi av sonen för han skulle köra. Sen stack vi till Justin Boots, riktigt stort ställe! De hade alla sorters kläder o boots man behöver till western. Jag fick i alla fall prova ut boots och till slut hittade jag ett par som va bra. Så nu e de bara hatten som fattas sen har jag hela outfiten. Efter att vi köpt boots till mig så stack vi till ett annat liknande ställe där vi träffade Bonnies andra dotter o hennes två små barn. De skulle kolla på boots till dottern som e tre år för hon ska va med i en show i helgen men i stället för att rida runt på riktiga hästar som i övriga klasser så ska hon tävla med sin käpphäst, så jäkla gulligt! Sen stack vi o hämta upp Chans(sonen) igen då han kört klart. Efter det så körde vi hem till Bonnies dotter o hämtade hennes barn för de skulle tydligen va här till i morron. Shit, de e livliga men attans va söta. Dottern som e tre har varit med i skönhetstävling o de kvittar vilket djur du säger till henne så kan hon låta som de djuret. Så om du säger ko så säger hon muuuu, ni fattar?! Haha. Riktigt gullig e hon i alla fall. När vi va åter på ranchen så gick jag in o snacka med lite kompisar på datan, härligt att höra ifrån folk där hemma! Sen gick jag ut en sväng o satte mig på altanen o kollade på när barnen lekte i vattenspridaren, mysigt! Ikväll har vi kollat på filmen ”Big fat liar” och nu har vi precis käkat. Nu ska jag ta en dusch sen ska jag bara ta de lugnt, de blir förmodligen till o jobba i morron eftersom hästarna stått i två dagar nu.

förresten så svarar jag på allas kommentarer under era kommentarer så kom ihåg vilket inlägg ni kommenterar så kan ni gå in igen o kolla mitt svar :)

HA DE NAJS!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Jenny

Jag trodde att jag fixat ett så kallat jobb till dig och ingen semster tripp,Ha ha,jag bara skoja,du kommer nog att få jobba.Hoppas Lenny tog många kort på dig, när han och Lief var där ,han lova mig det.

Dom verkar tycka om att ut och shoppa,det sa ju Bonnie innan du kom att yngsta dottern tyckte om,Behöver du mer pengar får du skicka ett mail ,men säg inget till Mamma,( hoppas hon inte läser detta )Har precis gjort jobbet färdigt här i Holland ,så jag åker hem i morgon bitti.Ha de så gött och hälsa Texas att vi kommer snart / Kram Paps

2010-06-22 @ 18:08:26
Postat av: syster

Det låter som du har riktigt kul, (vilket är bra)

Här hemma är det sol men inte varmt. Jag tycker du kan skicka över lite värme till oss i the cold Sweden!

Snart kanske Bonnie säger till dig att passa små barn istället för att rida (haha :D)

Idag tog jag årets första dopp. Fast det var i Sebbes och Felicias pool, mem men..

Du får ta och skicka ett mess när du är inne på msn någon gång så får jag snacka med dig och så får du visa dina snygga cowgirl kläder :)



Ha en bra semester/praktik så hörs vi en dag!



/ bästa syster Emelie <3

2010-06-22 @ 18:34:03
URL: http://sommarjobbet.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej Jenny!

Emelie lämnade datan 5minuter så då får man passa på att kolla in din blogg.Det är bra att Bonnie tar med dig ut på lite shopping så du har lite koll på vilka affärer vi ska besöka sen när vi kommer.Pappa får ladda sitt kontokort!Känns de nya bootsen bra? Det är ju bra att Bonnie ordnar "rätt" kläder till dig! Har fått lite kort från när vi var i Malmö o fotade oss o de blev faktiskt jättebra!Har även skickat efter lite andra kort så nu har jag lite jobb med att få ordning på alla kort.Ha det bra,kramar från mamma

2010-06-22 @ 18:55:21
Postat av: mig ^^

PAPPA: Jodå, när man väll jobbar så jobbar man verkligen... fy fan va slitigt de e! ni får faktiskt vänta o se tills jag kommer hem ;) SAKNAR DIG!

SYRRAN: jodå, jag har de bra :) hahah jo men eller hur.. dom har mig hellre ute i stallet o sliter så kan de va inne o chilla med barnen.. SAKNAR DIG!

MAMMA: jodå, lite shopping har de blivit :) vad kul att fotona blev bra! Längat tills ni ska komma! <3

2010-06-22 @ 20:31:19
Postat av: Mormor

Hej Jenny...va kul med lite familjeliv, så du får uppleva lite av det också, tycker det verkar ganska omväxlande...ska du också va´med på nå´n så´n där riduppvisning? det blir väl i så fall inte "en käpphäst"..det tyckte jag lät gulligt.Kanske något i stil med när du var med Wilma på agility (eller hur det stavas). Hur går det med språket, är dom lika lätta att förstå som Lenny? Vet du, jag tyckte det var gulligt av dej, när du skrev i kommentaren till din syrra..."saknar dej"...jag börjar nästan undra!? Ha det nu roligt o locka fram dina positiva tankar, då är du mest till din fördel...då "lyser" det om lilla dej, när du får den rätta glimten i ögat. Många kramar från Mormor

2010-06-22 @ 21:20:57
Postat av: mig ^^

ja de e skoj att få uppleva lite annat än bara hästar här :) jag vet inte riktigt om jag ska va med i nån sån uppvisning... de e en helt annan ridning så jag vet inte riktigt om jag klarar av de, jag har bara tränat på en maskin-häst o i showen så e de ju massa levande kor så de e ganska svårt. Jadå, de e lätt att förstå de för de mesta. Där e vissa saker jag inte fattar men då förklarar de noga tills jag fattar så de e jättebra på de viset :) haha ja då e de illa när jag skriver saknar sig till min syster men ska jag va helt ärlig så gör jag faktiskt de... konstigt nog ;) mm, de ska jag göra!

KRAMAR <3

2010-06-23 @ 01:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0