puuuuhhh!

aaaaaaa, jag ångrar mig att ungen va söt... eller visst e hon söt, absolut... men inte när man ligger o sover efter en hemsk dag o hon e precis utanför rummet o gnäller om nån jäkla leksakskatt. Nej, där sjönk hon i mina ögon! Menmen, nog om de. Idag har som sagt varit en hemsk dag. Eller hemsk e kanske till att ta i men den har varit sjukt jobbig i alla fall. Blev väckt redan 05.20, på med kläderna för att sen ner o käka frukost. Hällde som vanligt upp en tallrik med såna där översöta flingor men så såg vi att de inte fanns nån mjölk så flingorna hälldes tillbaka igen o så blev de en liten yoghurt, sån där som småbarn får till mellanmål... förstod inte riktigt hur jag skulle klara mig till lunch, menmen orkade inte fixa mer frukost. Ut tillhästarna o börja göra i ordning hästar sen ut o rida. trava rundor typ en miljon varv sen fick Bill hästen o jag tog in o duscha hans. Så blev de med cirka 3 hästar plus att jag duscha massa fler, sen hade två kor rymt över till någon annans kor så vi skulle fånga in dom o föra tillbaka dom till ranchen vilket va lättare sagt än gjort. Jag, Danielle(dottern) o Bill stack ut på varsin häst o med hjälp av "cutting" så fick vi till sist in dom små odjuren o fy fan va varmt de va då. In o duscha hästen, fylla på vatten hos alla hästar sen in o duscha. Jäklar va trött o hungrig jag va. Eftersom barnen va här så stannade jag uppe lite längre igår för jag trodde vi skulle få sovmorgon i och med att dom va här.. men inte de nej, i stället blev de den tidigaste morgonen hittills, och jag fick dessutom ingen middagslur igår. Skoja inte så trött jag va.. har precis sovit 3 timmar, precis vad jag behövde! nu ska jag nog kila ner för de börjar närma sig kvällsmat, min mage har sagt ifrån några gånger nu att den vill ha mat så de e bäst att lyda, haha! nej men de va väll allt vettigt (och ovettigt) som jag hade o säga för idag...

Ha de najs, tjingeling!



eftersom internet inte pallar med att ladda upp nårra stora bilder så tänkte jag att de kunde passa finfint med en smexig webcam bild ;)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Va, fin bild du skickat, men Åke blev bekymrad, han tyckte du hade magrat....jag tror du satt i fel posé eller rätt...? Förstår att du får slita emellanåt, men du har haft härliga dagar också. Du kor är inte så farligt att fånga in, du skulle vara med när vi bodde i Småland, när grisarna hade rymt, tala om "yra höns"....du kunde rida o fånga in dom, vi fick springa!!!, okej då...vi hade inte så varmt!

Är det Westernridning på uppvisningen? När du tränar hästarna är det som "vanligt", det verkar tradigt att bara rida runt, får dom aldrig ridas ut "på tur"? Du Jenny...jag tycker det är så himla roligt, att höra dina kommentarer, detta måste du sen dokumentera, tänk att ta fram o berätta för dina barn, när du var over there, kan inte tänka mej du säger, "gör aldrig detta", nej, jag tycker du gör det bra! Ta vara på den chansen du har nu, prata på o lär dej språket...tänk va´du får glädje av det se´n, synn att du inte ska ha din engelsklärare mer o bräcka av henne lite, eller hur?

Kram till dej från Åke o mej :)

2010-06-23 @ 19:04:41
Postat av: Petra

Hejsan Jenny!

Vad roligt att läsa hur du har det,det är säkert en upplevelse.Det har blivit lite varmare här hemma nu och hoppas att det blir fint väder till midsommar. Vi ska åka till Borrby camping i morgon och fira midsommar,blir en massa familjer där.Tim och Niclas kom i går,de ska vara här några veckor nu.Sköt om dej och ha det så bra!Kramar Petra,Tommy,Tim,Niclas,Abbe & Greta

2010-06-23 @ 19:51:14
Postat av: mamma

Hej Jenny! Det verkar som om du har haft en tuff dag,med mycket jobb,morgonpigga barn o framförallt lite mat.Äter de själva inte så mycket?Nu har du varit i Texas över en vecka o jag är så stolt att du gör detta.Det kommer att bli ett minne för livet.Vi hörs ju säkert på telefon ikväll.Wilma skickar en liten kram till dig,hon saknar nog dig också.Ha det bra,kramar från mamma

2010-06-23 @ 20:32:06
Postat av: Camilla

Hej Jenny!

Vilka skillnader på frukostarna, har dom inte fullkornsbröd eller nyttigare flingor? Måste fråga eftersom jag inte kan något om hästar vad är "cutting" för något?

Skall bli kul att få se den nya outfitten som du har inhandlat, det kan du väl ha till hösten när skolan börjar:)

Ha det gött! kram Camilla

2010-06-23 @ 20:54:10
Postat av: Morbror Thomas

Stackars dig, Jenny! Felicia hade defenitivt inte gillat Texas, inte just där du är iallafall. Varmt och lite mat till frukost. Men hur som helst, detta äventyret kommer du för alltid minnas. Och vem vet, du kanske träffar någon koppjke....vi hörs!

2010-06-23 @ 21:00:40
Postat av: Thomas

Ko-pojke menar jag :-)

2010-06-23 @ 21:03:22
Postat av: Mormor

Hej Jenny

Nu förstår jag varför Lenny flytta till Sverige

Med dom matvanorna orkar man inte mycket

Ha det från Åke

2010-06-23 @ 21:37:04
Postat av: mig ^^

vad kul att få så många kommentarer :) ska försöka svara på allt, kan hända att jag glömmer nått men då får ni fråga igen ;)

MORMOR: jag satt nog lite konstigt, tror knappast jag magrat med tanke på vad de e för mat som serveras, haha! ja de e westernridning.. kan se om jag hittar nått klipp på youtube o ge adressen så kan ni in o kolla. nopp, vi rider bara runt o runt o runt.. ibland skrittar vi ut i en hage. haha mm, nu skulle läraren sett mig ;) KRAMAR!

PETRA: vad kul att du hittat min blogg :) låter trevligt med midsommar-firandet i borrby! håller tummarna för att ni ska få lite fint väder :) KRAM

MAMMA: jo egentligen men inte så mycket till frukost faktiskt.. ge Wilma en bamse-kram från mig :) saknar dig!!

CAMILLA: njae, några nyttiga alternativ finns här inte :P jag ska hitta ett klipp så kan du få se vad de e... svårt att förklara ;) haha nja, kommer nog inte använda de kläderna välldans mycket. KRAM!

THOMAS: haha nja, de e nog ingen som hade gillat denna värmen o rida i, ialla fall ;) haha ja vi får väll se ;) KRAM!

ÅKE: hahha ja jag förstår honom verkligen ;) KRAM!

2010-06-23 @ 22:11:42
Postat av: Helene

Har inte läst din blogg på några dagar. Var en del att läsa.Men det är roligt att läsa. Du får lära mig lite western ridning sen,men inte i sådan värme som du har. Fast vi kunde ju haft det lite varmare här hemma. Skickar en hälsning från familjen till dig kramar Helene

2010-06-24 @ 22:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0