Gomorron!

Fick sovmorron idag för vi ska inte jobba idag, skönt! Anledningen till att vi inte ska jobba är för att Bonnies barnbarn som e tre år ska va med i en show fast i stället för på en riktig häst så ska hon va med på en käpphäst… ganska gulligt. Hon ska klä sig som en cowgirl o ”rida” framför domare med andra små barn. Kan bli ganska intressant o se faktiskt. Ska va riktiga hästar med men vet inte om vi ska se dom med. En ganska så skön dag i alla fall. Och igår… shit pommes säger jag, haha. Igår va vi på show. Vi hade med oss 6 hästar som skulle visas. Vi åkte vid 9 tiden o när vi kom dit så lastade vi ut hästarna, tog på sadlar på vissa o tog med oss all vår utrustning o sen gick in till själva tävlingsplatsen. Vi band upp hästarna sen visade Danielle mig lite runt o gud vilket fint ställe. Sen fick jag värma upp Bonnies häst, läääääänge! Travade runt hur länge som helst o de va jättevarmt. Sen fick hon sin häst o jag kunde sätta mig o kolla på när dom red, riktigt kul o se. Sen fick jag rida fram nästa häst, efter att ha gått till trailern o satt på henne en sadel. Red fram henne jättelänge men skrittade en del också så de va lugnt. Och håll i hatten nu… Ingen tog över hästen utan de va faktiskt jag som skulle visa den, haha. Jag va ganska nervös med tanke på att jag ridit cutting på riktiga kor EN gång i mitt liv men de gick ganska bra. Alla var imponerade att de gick så bra som de gjorde för att vara den första gången så de va skoj. Efter att ha packat in alla saker o hästarna så stack vi hemåt igen, stannade på vägen o käka kinama, gott. Väl hemma så tog vi bara ut hästarna o ställde in i deras stall sen blev de till att in o lägga sig, klockan va redan halv 11 o man va ganska så slut kan jag ju säga. Dock låg jag vaken hur länge som helst o kunde inte sova vilket jag inte kan förstå menmen, haha! Nu ska jag ta en dusch sen käka frulle o sen ska vi nog sticka.

Ha de najs, TJINGELING!


Kommentarer
Postat av: syster

hej jenny :D

det kanske blir att man inte får hem sin syster efter sommaren iallafall? haha. Gud vad häftigt att du också fick vara med. Det var tur att gick bra med.

Du får visa oss allt du lärt dig när vi kommer för det verkar som du blivit en riktig cowgirl nu!

Caroline messade mig och fråga om jag ville hjälpa till lite i caféet i sommar så det tackade jag JA till direkt utan tvekan :) Kanske det blir att jag har min dator efter sommaren, om det trillar in lite pengar ;) haha



/ Ha det riktigt bra nu så hörs vi en dag (L)

Kram syster <3

2010-06-27 @ 16:35:41
URL: http://sommarjobbet.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej Jenny!Det var inte dåligt,tävling efter 2veckor!Ska bli kul att se hur det ser ut efter 6veckor när vi kommer till dig.Var det mycket folk på tävlingen?Fina hästar?Tävlar både Bonnie o Bill?Får man nåt slags pris när man tävlar?Igår var vi ju på Borrby strand o hälsade på Petra o Tommy.Vi gick ner till stranden o det gillade Greta o Wilma,de badade som bara den.Men det var inte så många andra som badade,13grader i vattnet.Idag gick pappa o jag upp till Verkån o då fick hon bada i ån också,det älskar hon.Jag tittade föresten på klippet om cutting o det ser inte helt lätt ut.Ha det nu så bra,kramar från mamma

2010-06-27 @ 20:12:19
Postat av: Mormor

Hej Jenny...va roligt detta var, måste säga, det var nog bättre att du inte visste, du skulle vara med o "visa upp dej o din häst", jag är imponerad.

Dom vet nog vad det är för tjej, dom har fått dit från Sweden, hon kan mer än hon själv vill tala om!

Ditt självförtroende måste växa, vem tror du kommer till skolan i höst o har varit med om detta. Åke undra om man fick ha kardborre på byxor o sadel, så man stanna kvar?! Tror han ja!!! Kul att din syster har fått lite sommarjobb, hon kan behöva ha lite uppmuntran, dom var hit om o drack kaffe i eftermiddag, hon var ganska uttråkad...kände inte riktigt igen henne, jag tror hon längtar efter sin syrra :). Vi har haft fint väder hela midsommarhelgen, men nå´t bad i havet, blir det inte på länge...brrrr..kallt. Ha det så bra, så hörs vi snart igen.Kram, kram, kram...från Mormor o Åke.

2010-06-27 @ 21:02:25
Postat av: Åke

Hej Jenny

Dom var här idag och provred Nanke. Hon tyckte mycket om henne så hon kommer att kontakta dig snart omfråga mera.

det var väl roligt att få rida en uppvisning. Nu behöver du inte vara närvös den 4 juli

Hästarna hälsar kra från Åke och mormor

2010-06-28 @ 20:57:42
Postat av: mig ^^

SYRRAN: hahah jodå jag kommer hem kan jag lova ;) vad skoj med lite jobb i sommar ialla fall, du behöver nått att göra så du inte blir helt försoffad ;D PUSS!

MAMMA: mm, de va ganska mycket hästar faktiskt, tävlingen tog ju hela dagen. Jodå, hästarna va fina men inte alls som våra hästar i sverige. mm, båda tävlar men bonnnie har bara en häst så tävlar bill resten. man vinner pengar. Vad kul för hundarna att träffas o vad mysigt de lät att åka till borrby till dom :) HA DE BÄST!

MORMOR: haha ja de va nog bäst att jag inte visste nått :P njae, nån karborreband får man nog inte ha, haha. mm, verkligen bra att syrran fått nått att göra, hon verkar ganska så rastlös. SAKNAR DIG!

ÅKE: aa vad skoj att hon gilla nanke, får se sen när jag kommer hem om hon kommer o kollar på henne igen då :) KRAM

2010-06-29 @ 21:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0