en annorlunda midsommar...

Kanske dags för ett nytt inlägg… nu har jag skrivit flera dagar i rad men de kommer nog inte bli så i fortsättningen eftersom dagarna börjar kommer i repris o de e inte så kul o babbla om samma sak igen, haha! Menmen nu ska jag i alla fall få ihop till ett inlägg. Tror alla hemma sitter o har trevligt, kanske käkar jordgubbar?! Mums, de hade varit gott! Detta e första året jag inte firar midsommar o jag trodde de skulle kännas jättesorligt men de e faktiskt inte så farligt… visst hade de varit skoj att va hemma med familj o kompisar just nu men jag klarar mig. Idag har vi slitit som vanligt i stallet. Har ju fått rida med den mekaniska kon nårra gånger men idag fick jag faktiskt göra de med riktiga kor och attans vad kul de va! Fick rida deras hingst också som de håller på att lära ”cutting” som är deras gren i ridningen. Han var riktigt fin men honom skulle jag bara få till o gå rakt fram… han går gärna sicksack o de kan de absolut inte göra om de ska va en bra häst. Så de va annorlunda att rida honom med skoj! Till lunch blev de  hamburgare… de e inte ofta man äter de på midsommar, haha! O lite duktig va jag också för i stället för att ta en till hamburgare så åt jag ett äpple, smarrigt och bra, hihi. Har precis kommit hem, skulle iväg o bada men så började de tyvärr åska o sånt mög.. . händer typ aldrig så de va lite typiskt menmen, får ta de en annan dag. Nu blir de till o kolla på film, lite mysigt!   Hoppas ni har en kanon midsommar!

Saknar er där hemma, PUSSHAJ!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Jenny! Har firat lite midsommar o för en gångs skull är det fint väder=inget regn.Men idag blåser det.Maria o Jan,Lena o Fredrik,Ingrid o Jonny var hos oss igår o de hälsa så gott.Vi berättade om vilka äventyr du får vara med om.De tyckte det lät spännande!Vi var ned om på Solevi på eftermiddan o det var så varmt så jag fick ha paraplyet till Wilma.Tur hon inte ska följa med till Texas för hon tyckte det var varmt igår,o då har ni det betydligt varmare.Va kul att du får lite andra arbetsuppgifter!Är hingstern snäll?Har de fler hingstar?Trodde kanske inte att man hade hingstar i denna "sport".Fick ni även lite regn när det åskade?Hoppas att ni kan åka o bada snart igen.Jag ska titta på det där klippet om cutting sen.Ha det bra,kramar från mamma

2010-06-26 @ 11:39:37
Postat av: Mormor

Hej Jenny...första gången jag har hört någon äta hamburgare till midsommar, men så är det också i Texas, men vet du, jag hade gärna gjort det om jag haft förmånen att få komma dit. Vi var också på Solevi o såg när din syster dansa "Små grodorna", där var säkert några killar Anna o hon skulle impa på, eller va tror du? Marianne o Björn, Eva o Uffe, var här o som Mamma skrev var det en av de bästa midsommar, vädermässigt. riktigt fint både idag o igår. Molly har "sovit över här", så hon har haft det riktigt lyxigt, sovit i våra sängar, det får hon inte göra hemma. Hur är det när det "åskar i Texas", har sett på TV, det kan vara ganska häftigt i den delen av världen. Tror att du börjar bli riktigt duktig med "dina hästar" på denna korta tid.

det blir kanske lite uppvisning så småningom. Åke o jag kollade på You Tube o "cutting", häftigt...var ungefär som vi såg Appachonata i Malmö, den där "polishästen som mota bovarna", när han som red bara satt med händerna i kors...men här höll dom i sadeln åtminstone...det såg svårt ut, men säkert väldans kul, att ha så´n kontroll på häst o kalv/ko. Idag har vi varit ner till Kåseberga, Marianne o Björn tycker det är kul att komma dit, när vi körde hem tog vi en sväng om Kullåkra, Marianne har aldrig varit där, hon tyckte där var fint...jag gav Nanke en morot o hälsa från dej.

Ha det så bra...du behöver inte skriva varje dag, vi vet "hur du sliter"...men berätta om du gör något annat kul, vi kollar varje dag!

Kramar från Mormor o Åke

2010-06-26 @ 21:33:41
Postat av: mig ^^

MAMMA: låter som en riktigt bra midsommar jue! Nej, dom har bara den hingsten o han e ganska snäll. Vi fick lite regn när de åskade men inte alls mycket. SAKNAR DIG! <3

MORMOR: haha ja jag tror också de va för att imponera på killarna. Låter som att ni haft en kanon midsommar, härligt! Nja, åskan va inte så farlig faktiskt men de kom en hel del blixtar. Vad bra, verkar som att de e bra med nanke :)

Saknar er! <3

2010-06-27 @ 14:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0