Bye Sweden-Hi USA :)

Jaha, då va de dags att återuppliva bloggen igen så jag kan skriva om allt jag kommer va med om här i USA. Jag kan ju börja med att berätta lite kort om hitresan. Pappa körde mig in till Köpenhamn och hjälpte mig att checka in väskorna. När det var gjort så visade pappa var jag skulle gå och så sa vi hejdå. Allting hade gått super fram till dess men helt plötsligt stod jag där helt själv med mitt handbagage, biljett o pass. Då blev det lite jobbigt måste jag erkänna och de tog ett tag innan jag kunde samla mig igen men när jag väl gjort det så gick jag igenom säkerhetskontrollen o letade upp min gate. Jag hoppade på mitt plan och min långa flygtur på 8 timmar o 40 minuter började. Den var lite dryg men tetris o film räddade min resa kan jag lova, haha! Och juste, när vi skulle landa så gick vi ner o man kände marken för en sekund men sen ökades farten riktigt och vi lyfte igen. Tydligen va där ett plan i vägen så vi fick göra om landningen igen… lite läskigt faktiskt. Och inte nog med det utan på vägen ner till landning så skakade det o va helt sjukt hemskt, inte kul alls faktiskt, men jag överlevde… När jag hoppat av så va det bara till o följa strömmen, visa upp pass, biljett o nån lapp vi fick fylla i på planet. Sen skulle vi igenom säkerhetskontroll. Det var ju inte så lite överdrivet, man skulle ju ta av sig allt kändes de som.. till och med skorna fast än man hade gladiatorskor. Menmen, jag klarade mig igenom där. Sen skulle man snacka med nån snubbe, visa upp papper o pass. De scannade in fingeravtryck o sånt och till slut fick jag komma igenom där. Sen va det lite brottom så jag frågade nån var min gate var sen fick jag halvspringa dit för jag visste inte hur långt de va dit men kom fram när de va typ 20 minuter kvar så de va lugnt. Denna flygtur var bättre. Satt bredvid en jättesnäll japansk tant som bodde i Texas. Hon snackade hela tiden och jag fattade knappt hälften men de va bara till o hålla med o va glad. När jag kom av så träffade jag Bonnie o dottern Danielle, dom e trevliga! Vi åt på vägen hem och vi va hemma ca 22.00 (05.00 svensk tid) så jag va gaaanska så trött och gick direkt till kojs. Dagen efter va det till att stiga upp vid 5 för att mata hästarna o börja arbetet. Jag fick rida några hästar. Värmde upp dom till Bill som sedan red western med dom. Kan berätta mer en annan dag hur de går till... Ni vill ju kanske hålla er vakna hela denna texten som redan e ganska lång, haha! Jag har fått prova på rida med den elektoniska kon två gånger, riktigt skoj faktiskt! Idag har jag ridit ut tre hästar på ängen, mysigt! Igår va vi iväg o köpte två par jeans o en skjorta till mig så nu känner jag mig snart som en riktig cowgirl. På lördag ska boots införskaffas o snart kommer även hatten. Jobbade i jeans idag, ha ju haft ridbyxor innan, men fy attans vad varmt de va… 37 grader o vindstilla i jeans är inget att rekommendera! I morron ska vi ta ledigt o åka o bada, ska bli riktigt najs! Nu ska jag ta en powernap sen ska vi ut i stallet en sväng igen. Vi e ju 7 timmer minus här borta.. jag har lite problem med internet så vet inte riktigt hur ofta jag kan skriva men ska försöka hålla er lite uppdaterade.  Ha de najs! Saknar er där hemma massor! Vill även säga grattis till MORMOR som fyller år idag :)

PUSS HAJ!

 


Kommentarer
Postat av: Camilla Petersson

Hejsan Jenny!

Vilken resa du har varit med om, jag är så imponerad av hur man kan klara av att resa ända från lilla Sverige till det stora landet USA utan att komma vilse(med mitt lokalsinne så hade jag väl hamnat i något helt annat land:-)

Det skall bli kul o följa vad du kommer att vara med om, det låter ju som du redan har varit med om en del(SHOPPING!!!)

Glöm nu inte att smörja dig så att du inte bränner dig, jag hörde att ni hade det varmt.

Ha det gött! Kram Camilla

2010-06-17 @ 21:44:07
Postat av: mig ^^

Hej Camilla!

Ja, de e en jäkla tur att man inte kan komma på fel plan annars hade jag lika bra kunnat sitta borta i Kina eller nått sånt vid de här laget ;)

Jadå, jag smörjer mig varje dag... vill inte få nån bona-bränna när jag rider, haha :P Kul att du följer mig på bloggen förresten!

Ha de så bra du med :) Kramar Jenny

2010-06-17 @ 22:33:15
Postat av: mamma

Hej Jenny!

Vilken ditresa du fick vara med om!Det känns skönt att du slipper resa hem själv,då har vi ju pappa med oss hela vägen.Jag tycker det är så kul att läsa din blogg o få läsa vad du är med om.Idag har vi haft lite sommar här hemma,men inte alls den värme som du är med om.Smörj in dig duktigt så du inte bränner dig!Hörde att Lenny o Leif kommer ut till er imorgon ikväll,så du får hälsa de så gott.Passa nu på att vila dig o ta igen dig om ni åker o badar imorgon o glöm inte att dricka lite extra nu när det är så varmt.Ha det bra,kramar från mamma o resten av familjen

2010-06-17 @ 22:35:09
Postat av: mig ^^

Hej mamma <3

ja fy fasiken, första o sista gången kan jag lova! Ska bli skönt när ni kommer ner, längtar jättemycket redan! vad kul att du gillar min blogg :) Jag smörjer in mig varje dag... syns inte ens att jag varit ute i solen. Ja det ska bli skoj att dom kommer och riktigt skönt att åka o bada i morron!

Ha det bra ni med! Massa kramar Jenny

2010-06-17 @ 22:41:29
Postat av: Helene

Hej Jenny. Vilket äventyr.Hoppas inte värmen och arbetet tröttar ut dig så du inte orkar skriva. För det ska bli jätte roligt att följa din blogg nu när du är "over there". Ha det bra. Kramar Helene

2010-06-18 @ 11:32:08
Postat av: Mormor o Åke

hej Jenny....jätteroligt att du fått igång din blogg, nu behöver inte jag läsa några noveller på flera veckor, det räcker med att läsa din blogg, va duktig du är att skriva. Åke o jag skratta, för du har en himla humor, må jag säga. Vet du, detta kommer att stärka ditt självförtroende med många %, nästa gång du upplever "samma saker", tycker du "detta var väl inget, det är så det är!".

Det är säkert många som skulle vilja uppleva detsamma som du gör nu, vilken lycka! Jag säger inte du ska smörja dej (det var ett himla tjatande), det har du koll på! Att Mamma säger du ska dricka, måste väl vara vatten, eller hur?, annars undrar jag! Jag tyckte det var så roligt när jag fick prata med dej på min födelsedag, det var bästa presnten.

Ha det bra och många kramar till dej från Oss.

2010-06-18 @ 19:23:47
Postat av: mig ^^

Tack så mycket Helene :)

haha vad roligt att ni gillar min blogg! Jag skriver inte så korrekt svenska eller nått sånt men de blir ju inte personligt så ni får stå ut med de ;)

Det var superkul att höra från dig med mormor :)

Massa kramar!

2010-06-19 @ 21:28:09
Postat av: mig ^^

Tack så mycket Helene :)

haha vad roligt att ni gillar min blogg! Jag skriver inte så korrekt svenska eller nått sånt men de blir ju inte personligt så ni får stå ut med de ;)

Det var superkul att höra från dig med mormor :)

Massa kramar!

2010-06-19 @ 21:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0