Burned....

Jaha, då va de dags för ännu ett inlägg i bloggen. Känns som att jag precis skrev ett men de va ju trots allt två dagar sen… Tiden går ganska så snabbt o de e skönt för attans vad jag längtar hem redan! Dock har jag jäkligt skoj här så de e inte stället de e fel på, haha. Menmen, nog med dösnack. Igår tog vi sovmorgon till 7, ut o fodra hästarna sen in o göra sig i ordning. Jag smorde in mig med solkräm faktor 30 på kroppen o faktor 50 till ansiktet… Redan såhär tidigt var det ca 35 grader så jag förmodade att de skulle bli en varm dag. När jag var i ordning så va de dags för frukost… eller personligen skulle jag inte precis kalla det frukost men de gör dom, det serverades nämligen munkar… TILL FRUKOST?!!!  Visst va dom jäkligt goda men en munk till frukost e ju inte precis vad jag hade önskat. Dock e de bara till o gilla läget, man får ju leva som en amerikan här. När munken slunkit ner i magen så stack vi iväg från ranchen. Det blev en två timmar lång bilfärd till ett badställe som jag inte kommer ihåg vad de hette. Bill o sonen skulle dyka med tuber i sjön o jag, Bonnie o dottern badade i polen(vi va de enda där=SKÖNT!) Bonnie skulle prova nån nu utrustning o dyka med tub i polen. När hon gjort de lite så frågade ”läraren” om jag vill prova. Jag sa att jag aldrig gjort de innan o då tyckte han absolut att jag skulle prova vilket jag gärna ville. Jag fick på mig tuben på ryggen o masken på huvudet sen stack vi ner under vattnet o simmade rundor ett tag. Shit pommes vad de va kul, riktigt skoj va de :D Vi låg i polen nästan hela dagen, va upp en sväng o grilla lite korv bara så ni kan ju tänka er hur jag ser ut nu… svider ganska bra kan jag ju säga. Men hade en riktigt najs dag så de e smällar man får ta. Vi åkte från badstället vid halv 8 tiden o så stannade vi på vägen hem o käka pizza. Eller för min del blev de salladsbuffé och en slize av familjepizzan. Tar alla nyttiga möjligheter när de kommer, vilket inte e så ofta… Vi va hemma igen vid halv 10 efter en bilfärd med lite svenska ord o bil-lekar. Fodra hästarna o sen in i kylan då man insåg hur röd man verkligen va. En kall dusch sen somnade jag gott. Vaknade idag som en kräfta o attans vad drygt de varit med värmen idag. Ridit 4 hästar mitt i solen vilket va ganska plågsamt men absolut skoj! Jaja, de va väll allt för nu, skriver mer en annan dag..

Vill såklart även säga GRATTIS igen till min lilla syster som fyller 15 bast idag… inte längre fjortis ;)

TJINGELING!


Kommentarer
Postat av: Camilla Petersson

Hej kusin!

Jag skulle gärna vilja ha varit hos dig och ätit frukost för jag älskar munkar.Det låter som du har väldigt kul men väldigt varmt.

Är det några killar som du tycker om?

Många kramar från din kusin Felicia:)

2010-06-20 @ 11:53:15
Postat av: mamma

Hej Jenny!

Hoppas att du inte lider rent för mycket av värmen o din solbränna.Du kan ju skicka över lite värme till oss här i Sverige för det är inte så speciellt varmt här.Absolut inget badväder!Jag jobbar delad tur,så nu har jar gjort förmiddan o ska nu hem ett par timmar innan jag ska jobba kvällen.Får väl höra med lillasyster hur det har gått med försäljningen av kvällsposten idag.Sebastian är ju på fotbolls-skola denna helgen.Alla vill väl ha tidningen idag o kolla in brudparet (kronprinsessan o Daniel).Ha det bra,kramar från mamma

2010-06-20 @ 11:56:49
Postat av: Mormor o Åke

Ja, du Jenny, håller med dej, munkar till frukost hade jag inte heller uppskattat, kan du inte följa med och handla även mat!?, kanske du kan, på ett fint sätt!?, framhålla att du skulle vara sugen på fil och flingor eller vad som finns i lite nyttigare mat...men det kanske inte finns? det är väl inte konstigt, att man längtar hem, tur är det, tycker jag..jag hade tyckt det var ledsamt om du skrivit, "Mormor, hit kommer jag att flytta", så sällan jag fått träffa dej då! Vet du, jag har fått en Web-kamera i födelsedagspresent av din familj, den ska vi nu installera, så jag ska kunna "prata" med dej, oj, så spännande, men..då måste man ju "stajla" sej varje gång, eller?, dessutom fick jag så fina kort av er, då ni var och "posera", vilka kort, ni kan ju vara i vilken modetidning, som helst. Skicka hem lite sol o värme till oss Jenny, för vi har inte varmt, nästan istället att man går och småfryser. Kan du fatta det är imorgon en vecka du varit iväg, håller med dej, tiden rusar iväg, ett råd, ta vara på allt roligt du får uppleva dessa veckor, det är inte många som får den förmånen, som du har...sen är det att "ta seden dit man kommer", även det är ju spännande. Så länge du slipper äta så´na där konstiga saker, som Pappa ibland äter, kan du vara glad (ormar etc).

Många kramar till dej/Mormor o Åke

2010-06-20 @ 12:14:23
Postat av: Mormor o Åke

Hej Jenny!

Jag trodde dom åt bakon och ägg stekt potatis till frukost. hoppas du får rida fina Westernhästar så du kan hålla lektioner när du kommer hem.

sommaren lyser med sin frånvaro inget regn men kallt.

Alla hästarna hälsar dom mår bra

ha det Åke

2010-06-20 @ 19:47:55
Postat av: mig ^^

tack så jätte, jättemycket för kommentarerna, dom gjädjer mig verkligen :)

FELICIA: haha jo jag älskar också mukar, dock inte till frukost, men va tusan.. de e gott :D och nja, några killar har jag inte träffat än men vem vet.. en vacker dag kanske de dyker upp en snygg cowboy ;)

MAMMA: värme får jag absolut inte för mycket av, eller visst hade de varit skönt med lite kallare när man ska rida, men ska inte klaga :)

MORMOR: jodå, jag hade kunnat säga till att jag vill ha nått annat till frukost men va tusan, nu när jag ändå e här så får jag ju leva som dom, haha! vad skoj att du fått en web-kamera, då får vi försöka prata nån gång under tiden jag e här och nej du behöver inte stajla dig, jag bodde ju med er i österrike så jag tror jag sett dig se ut som lite allt möjligt, haha! nej men du e alltid söt mormor :)

ÅKE: nja, de har inte blivit nån sån frukost än vilket e bra för de gillar jag inte alls.. och jodå, här e många fina hästar! det e bara till o fixa till westernsadeln så får jag lära dig när jag kommer hem... de e riktigt skoj faktiskt! :)



HA DET BRA ALLA OCH TACK IGEN FÖR ALLA KOMMENTARER!! <3

2010-06-21 @ 04:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0