BLÄÄÄÄ!

Usch… de senaste två dagarna har inte varit mycket att hurra för. Igår blev jag väckt ur en dröm som genast blev en mardröm. De ända jag kunde lukta va stekt bacon o då kunde jag lätt dra slutsatsen att de va ägg o bacon till frukost. Fy, jag trodde jag skulle slippa de men icke sa nicke. Dock fick jag den glada nyheten- inga hästar skulle arbetas idag, yay! Gick ner till frukosten o som jag förmodat blev de ägg o bacon men som tur va fanns de frukostbullar med så de fick bli de för min del, jäkligt goda va dom! Som sagt skulle vi inte arbeta hästarna men de va för att vi skulle ha en städ-dag… inte mycket att hurra för men de behövdes kan jag ju säga. Jag har inte riktigt orkat packa upp sen jag kom hit utan har haft mina saker lite överallt o mina väskor va mitt på golvet, eller de som skulle likna ett golv men de såg man inte innan för alla saker. Men nu e de riktigt fint där o jag kan faktiskt gå genom mitt rum utan att behöva trampa på något vilket e underbart, haha. Igår va de även meningen att vi skulle göra ett nytt försök att sticka till poolen. Vi kom dit o byta om, hoppade i vattnet o hann inte ens känna botten innan en badvakt blåste i sin visselpipa o alla va tvungna att gå upp för de skulle bli dåligt väder, alltså blev de inget bad då heller utan vi fick åka hem. De e vad jag verkligen kallar otur med tanke på att de typ aldrig e dåligt väder här. Menmen, sånt e livet. Idag blev vi inte väckta förrän åtta vilket va riktigt skönt. På med kläder sen ner o käka frukost… eller ja, en munk i alla fall… Sen blev de till o kolla lite tv, kunde inte ut för de regna. Själv tycker jag inte att de gör nått att de regnar när man jobbar men de gör tydligen dom så de blev till o stanna inne. Dock kom en man o skulle träna sin häst vid 9 så då fick vi så glatt traska ut o göra i ordning vars en häst o rida in i ridhuset. Tränade med kor, riktigt segt va de för de blev mest till o vänta… klara vid lite över 12 sen fyllde jag på vatten till alla hästarna o sopa stallet sen blev de in för lite lunch. De blev sandwich vilket inte gjorde mig någonting… de tyckte jag fram till jag fick den o såg att de va tonfisk på den, fy fan jag hatar de… men de blev till att glatt käka i alla fall. Nu ska jag nog gå o ta en tupplur, mår inte riktigt bra…

Ha de najs, TJATJA!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag börjar förstå att det kanske inte är så gott med sådana frukostar varje dag, det är ju sådant en annan tycker om någon gång då o då.

Lagar dom någon mat i hemmet eller är det mestadels resturangmat?

Felicia saknar dig men hoppas så klart att du har det kul. Hoppas att du känner dig bättre efter tuppluren( dricker du ordentligt med vätska?) Nu låter jag säkert som om jag vore din mamma!

MÅNGA KRAMAR från Camilla

2010-06-29 @ 21:44:01
Postat av: Mormor

Lilla gumman...nu blev allt negativt...var blev dina positiva tankar av idag. Åke slicka sej om munnen när han hörde ägg o bacon, men det kan bli för bra på morgonen...men tonfiskmacka till lunch, tycker jag låter gott...stackars dej, jag lovar, när du kommer hem, ska du få lov att önska vilken mat du vill ha! Se´n undrar jag, om den där städdagen, hade dom varit o kollat på ditt rum?! det var kanske därför dom tyckte det behövdes. Bra att du i alla fall, slipper städkontroll, som på skolan...men visst är det mysigare att ha lite fint omkring sej, eller hur? Hoppas det blir att ni kan få bada, ska tala om att badtemperaturen här hemma är 13 grader, det du...tänk på det när du hoppar i vattnet! Klockan är snart 23.00 o jag ska lägga mej, men jag ville kolla om du skrivit först o då blev jag glad...o vet du...jag saknar dej också, jättemycket, men jag "har dej på kylskåpsdörren" o då känns det riktigt bra! har även fått mindre kort, som Mamma gav mej i helgen, dom är så himla fina. Puss..Puss o många kramar.

2010-06-29 @ 22:55:59
Postat av: mamma

Hej Jenny!Har precis jobbat klart mitt pass o ska strax köra hem.Ska ut med Sally ikväll så då blir Wilma glad när hon får träffa henne.Ska även ringa till Jenny o få en klipptid för Wilma är så långhårig nu o är så varm nu när det är så varmt.Fast idag fläktar det.Har börjat räkna ner nu på mina arbetspass o det börjar närma sig Texasresan.Ska bli jättekul att se var du har fått lära dig dessa veckor o se hur du bor!Ja du får prova både det ena o det andra i matväg men jag lovar att du ska få bestämma matsedel den första tiden hemma.Då ska vi äta gott!Men tills dess får du försöka stoppa i dig den maten som du får.Jag har förresten postat inbjudningarna idag o delat ut de andra här i Kivik,så får ni väl ha lite koll på vilka som kommer.Ha det nu så bra o hoppas att ni kan komma iväg o bada en dag,var bara försiktig med solen.Många kramar från mamma

2010-06-30 @ 15:13:23
Postat av: Paps

Hallo Jenny...

Nu har jag börjat jobba i Argentina,efter två dagars resande,Phuuuuu.Johan är också med så det går lite lättare, frukosten här är inte mycke bättre små kakor och kola sås,blääääääääää.

På lördag spelar Argentina mot Tyskland i fotbolls vm ,då blir här nog livat värre,du får äta vad du kan men var noga med att dricka (vatten så klart )

det är väldigt viktigt när det är så varmt. ha de så gott jag ringer snart till dig,det skiljer bara två timmar mellan oss nu ,Kram Paps,saknar dig....

2010-06-30 @ 15:28:16
Postat av: mig ^^

CAMILLA: jodå, de lagar mat själva men de lagar typ bara massa onyttigt :P hälsa henne att jag saknar henne med! och er andra med! jodå, tuppluren gjorde susen kan du tro o jadå, vatten dricker jag massor :D MASSA KRAMAR!

MORMOR: jadå, jag ska rycka upp mig... kände bara för att få ut allt negativt så jag kunde få lite glädje igen :) haha ja jag tror faktiskt de kollat mitt rum o såg att de behövdes städas ^^ vad kul att du gilla fotona :) PUSS!

MAMMA: låter bra att jag ska få bestämma middag när jag kommer hem, hihi! och tack så mycket för att du postat inbjudningarna... nu hoppas vi på att många ska tacka ja :) SAKNAR DIG!!!!!

PAPS: hmm, låter som de e nått med amerika o sötsaker... o vad skoj de lät med fotbollen... här kommer nog va livat på söndag för de e väll nationaldagen då?! :P jadå, jag häller i mig massor av vatten om dagarna kan du tro. okej, de e bara till att ringa o se om jag svarar :)

2010-07-01 @ 04:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0