tuffa tider!

yay, nu e de inte länge tills familjen kommer! jäklar vad tiden gått snabbt, de känns så overkligt att jag varit här i snart 5 veckor... jag har haft en del tuffa tider... eller ganska många faktiskt... men trots alla tuffa tider så e jag så himla glad att jag fått uppleva de jag fått, jag menar hur många får den chans jag fått?! i alla fall så e de mycket bättre med mig nu vilket e skööööönt!! igår jobbade vi från 6 på morronen till lunch sen käka vi lite snabbt sen drog vi till ett badland vilket va riktigt skoj, de behövde verkligen jag. Förväntade mig lite mer av badlandet men de va helt klart bra i alla fall, där fanns 4 vattenrutchbanor(jag åkte alla,hihi) o en pool med massa saker för mindre barn o en "vattenbana". de va som en pool men man låg i vattnet i en badring o flöt runt med en ström. som en väg i vatten kan man nästan säga... svårt att förklara men skit samma, de va härligt i alla fall. vi åkte en vattenrutchbana som va helt sjuk. den va som en "o-rutchbana" så man va tvungen att ligga ner i den  för att inte slå i huvudet. när barnen åkte så gick de lagom fort för dottern hade badräkt o shorts o sonen hade långa shorts men när jag åkte så hade jag ju bara en liten bikini så jag hade väldigt mycket hud mot rutchbanan så de gick så jäkla fort! försökte lyfta upp huvudet lite men de gick inte för de bara svingades iväg så fort de gick o jag snurra nästan runt ett helt varv, de va helt sinnes sjukt i alla fall!! åkte den fyra gånger, inte frivilligt kan jag ju säga men man vill ju inte va nån mes ^^ men efter dom fyra gångerna kunde jag inte mer, mådde inte riktigt bra, haha. låg o sola med men attans vad varmt de va, typ 38 grader o vindstilla... man fick gå i o svalka sig nårra gånger kan jag lova. vi stannade tills 8 sen åkte vi hem. käkade kina-mat på vägen hem vilket va mumsigt! idag har vi jobbat nårra hästar i morse o nu ska vi snart sticka på show. det kommer bli en lååååång dag idag menmen, smällar man får ta, haha. i morron skulle vi kanske va lediga, hoppas på de i alla fall.. hade vatt skönt^^ nä, nog för denna gång, hihi.

HA DE NAJS, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Åke

Hej Jenny

Nu har det blivit lite annan planering

Som du vet är pappa lite allergisk mot hästar, mamma är lite flygrädd och syrran är ett nervvrak om hon ska flyga ensam, så vi har bestämt att jag kommer.bara skojjar med dig.

Har suttit upp på Amorina i hage flrra gånger hon reagerar inte så myckrt på tygnden hoppas du får en skön vecka med familjen

Ha det bra Åke

2010-07-18 @ 10:27:27
Postat av: Mormor

Hej Jenny...tur att du är "still going strong" igen, men du utsätt dej nu inte för flera äventyr med skador som följd, mycket bättre du inhandlar lite souvenirer i shopen istf. ha en massa på kroppen...oj, det blev lite poetiskt rim, minsann!

Igår var vi uppe hos Camilla o Thomas o grilla, metrologerna hade lovat ett j---a åskväder, med klass 1 varning på kvällen, vi skulle egentligen ha lite "hästfest" på Kullåkra, men vi ställde in det!, men det blev en jättefin kväll!!!, men idag i tidningen läser vi att ovädret drog lite längre norröver...Småland, Öland, Gotland och det lär inte ha varit "nådigt", så det var skönt vi inte blev drabbade här. Det var roligt att träffas familjen, nu innan resan. Idag ska Wilma o Molly vara hos oss, familjerna ska till Lotta o Gösta...det lär vara lugnare att ha dogsen hemma!?...det lär bli jobbigt för Missy, men hon får väl träna nu, när hon ska ha sällskap i över en vecka av Wilma, kan tänkas dom blir riktigt goda kompisar! Ja du Jenny, nu är det bara idag o 3 dagar till innan du återförenas med familjen, va´tiden har gått fort o va´roligt ni ska ha tillsammans, när ni ska ut o se er omkring. Åke skulle nog tycka det var roligt med en praktikplats, du kan fråga om dom har något sån´t för "old people"?! I morgon är det marknad, men vi ska till Felicia, som ju fyller 10 år, hon har gjort så´n fin inbjudan till oss, du vet 10 år är stort! det tycker man ju i den åldern. Var nu rädd om dej, du vet jag saknar dej o längtar efter att träffa dej igen, men ett råd "njut så länge det varar"! Pussar o kramar i massor till dej!

2010-07-18 @ 10:51:22
Postat av: Gunilla Selse

Halloj Snygging!



You look like an amerikansk sexbomb!

Häftigt liv du lever, vad fantastiskt att vara med om allt detta!!! Vi åker ner på tisdag o ser till att dina föräldrar kommer iväg på sin resa. Vi vaktar huset tills ni kommer hem. Kramar på dig från Gunilla,Uffe, Linnéa, Viktor o Gustav.

2010-07-18 @ 15:31:21
Postat av: mamma

Hej Jenny!

Hade ni det bra på showen igår?Jag hoppas att vi har möjlighet att se något liknande när vi kommer dit.Idag har jag plockat fram vad jag ska ha med mig:underkläder,3 blusar,2 kjolar o ett par shorts,resten handlar jag i USA!Pappa tycker det är alldeles för lite så jag får kanske stoppa ner lite kläder till.Emelie kör också med en lätt packning.Vi tänkte köpa en T-shirt till sonen i huset(hans namn?) på marknaden så du kan kanske berätta hur stor han är på ett ungefär.Och vilken sorts "stil" på tröja han gillar.Och så ska vi se om vi hittar något armband till Danielle.Ha det nu bra,många kramar från mamma

2010-07-18 @ 17:26:57
Postat av: Paps

Hej Tösen min.

NU kommer vi snart JIPIIIIIIIIIIIIIIII.

Har precis packat ner din hårddisk,skulle vara förarligt och glömma den när du har påmint mig 22 gånger ( ha ha mitt minne ).Nu Har jag också fyllt på Mammas och Emelies väskor ( Hmmmmmm) dom var nästan tomma ( ha ha)bara skoja,men klart man är inställd på att mamma ska shoppa loss med sina töser,därför har jag också hyrt en stor stadsjeep,Är det något mer du vill att vi tar med så hörs vi i kväll eller i morgon Massor av kramar / PAPS

2010-07-18 @ 17:41:33
Postat av: Jenny

TA MED ÅKE

2010-07-18 @ 19:11:02
Postat av: Thomas

Hej Jenny!

Det är verkligen både uppåt och neråt när du är därborta. Helt klart lärorikt. Förstår att du längtar efter familjen din, för det är ju en lång tid du är därborta, men shir vad tiden ändå har gått fort. Vi längtar också tills du kommer hem, kanske du har några foton att visa (hoppas vi).

Idag fyller ju Flisan år, så då är det ju kalas som gäller. Vi får spara en bit tårta till dig (eller kanske inte, Camilla har gjort den, he he). Ha det så bra, så hörs vi snart!! Morbrorn

2010-07-19 @ 12:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0