PLASK, PLASK!

plask e verkligen de rätta ordet just nu... de kommer bara mer o mer regn hela tiden. trodde inte de kunde regna såhär mycket i texas, men tydligen kan de det.. kan ju däremot se de från den ljusa sidan att allt regn kommer nu så kommer de va jättefint väder när familjen kommer o vi ska ha semester, hihi. idag fick jag lite sovmorron, sov till halv 8...skönt! upp o käka frukost sen ut o göra i ordning en häst till mig o en till Bonnie sen jobbade jag, Bonnie, dottern o italienaren hästarna i "ridhuset". efter vi jobbat klart dom så tog vi ut alla hästar sen stack vi o käka lunch. till min middag så ingick de nån efterrätt som dom sa jag va tvungen o testa så de fick jag ju göra.. ut kom hon med ett glas med glass o en flaska coca cola så skulle jag hälla colan i glasssen sen äta/dricka... riktigt äckligt va de, haha. nästan alla amerikanare älskar de men usch, de va inget för mig precis. efter lunch stack vi hem o bytte plats på nårra hästar sen gick jag in på datan o snacka med mamma, syster, mormor o åke i videosamtal, riktigt kul o höra+se er :) nu har jag precis bytat plats på nårra hästar, hällt ut o fyllt på ALLA vattenhinkarna i boxarna=30 hinkar... sen fyllde jag på vattnet hos fölen så nu e jag trött o blöt av regnet. ska nog ta en liten power-nap innan vi ska fodra o ta in resten av hästarna ^^ i morron e de bara jag o Bonnie hemma, sköööönt!

HA DE NAJS, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Paps

Hej Tösen min.

Låter bra att regnet är nu och inte när vi kommer ,hoppas det blir så också.Du har nog lyckats uppleva dom flesta väderlekar snart, är väll bara snön som fattas men den ska du nog slippa.Nu är det inte långt kvar tills vi kommer över,jag längtar så tills vi får vara tillsammans.Ha de nu så bra jag ringer dig i morgon,massor av kramar / Paps

2010-07-10 @ 16:49:38
Postat av: Mormor

Hej Jenny...ja det var riktigt roligt att prata/se dej igår, tänk att du är så långt borta o ändå kändes det så nära...du såg ut att må jättebra, vi blev glada av detta! Din syster hade gjort en så´n god tårta med egna plockade blåbär o köpta jordgubbar. Idag kan du tro vi har tropisk värme, just nu är det 32,9 grader i skuggan, vi kan inte vara ute på altanen, där är stekhett, men...vi ska inte klaga, för som vi längta efter värmen. Vi ska till Christine o Nonne o grilla ikväll, då är det skönt när värmen har gett sej lite...förstår hur du kände det, dessutom skulle du jobba...Fy!...Du, den där glassen verka inte till att va´nå´n höjdare...det var som vi sa igår...bjud hit dom till Sverige, så dom får lite rejäl mat! Ha det riktigt skönt i regnet o tänk på våra gula torra gräsmatter...men det är inte värt att säga nå´t, för då kommer kanske världens åskregn istället. Vi var uppe o gav hästarna vatten i förmiddags, jag hälsa till Nanke från dej...hon såg ut som hon förstod gnägg..gnägg..! Kram o Puss o att vi saknar dej...vet du!!!/Mormor

2010-07-10 @ 16:53:28
Postat av: mamma

Hej Jenny!

Ja det var riktigt kul att se o höra dig igår.Här är det riktigt tropisk värme,utanför ditt fönster är det 42 grader just nu.Inatt fick jag flytta ner till källaren o där är det riktigt svalt o svalt.Vi har ju köpt en ny luftmadrass o den är jätteskön att sova på.Vi har även varit på norra Vitemölle idag o det blev ett premiärdopp,17grader!Så man blev lite avsvalkad för tillfället.Men det tog inte så lång stund innan man var varm igen.Vi körde hem vid halv 3-tiden o det var riktigt skönt att komma hem i skuggan på baksidan.Träffade även din kusin Per på stranden.Sitter nu uppe hos Thomas o Camilla,framför fläkten,vi ska grilla ikväll.Den där glassen du fick äta lät inte så där vidare god,tacka vet jag GB-glass!Jag får väl skriva det nu när jag är på Granvägen...Men det finns kanske andra goda glassar vi kan prova när vi kommer till USA.Ha det nu så bra nu när det bara är du o Bonnie hemma.Många kramar från mamma

2010-07-10 @ 18:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0