NAAAAAAJS!

Puuuh, gjorde precis schema för veckan… Bill e iväg hela veckan så vi har fixat så vi vet precis vad vi ska göra varje dag denna vecka, ganska så skönt faktiskt! Vi ska bara motionera hästarna (skritta, trava o galoppera i ca 20 minuter per häst) I morron ska jag rida Joey, Holly, Buckey, Max, Little Bit o Little Red(hingsten) och vet ni, de bästa av allt... Det e ingen vuxen i stallet så jag ska va bossen, mohaha. Ni skulle sett dotterns reaktion när Bonnie sa att jag skulle va boss. Hon e van vid att bossa över mig men nu vet hon att hon inte kan de för Bonnie sa att jag skulle berätta allt för henne om de kommer upp nårra problem eller nånting så vi får väll se hur de här kommer sluta. Men jag kan lova att jag verkligen inte kommer låta henne bossa över mig! Anledningen till att jag skulle va boss va för att jag e äldst, e mest ansvarsfull o kan mest om hästar vilket va kul o höra att hon tycker. Dom tycker att jag e riktigt duktig med hästarna o e den ända som får rida hingsten av ”barnen” eftersom jag e den ända som vet hur jag ska rida vilket e riktigt kul att dom tycker! Bara för att skryta lite, haha! Och juste… Bonnie sa även att om vi skötte oss med hästarna i morron så skulle vi få åka o bada efter lunch i morron, yay! Menmen, nog om morrondagen… I fredags jobbade vi hästarna som vanligt på morronen sen käkade vi lunch. Efter lunchen blev de till att ta de lite lugnt, tog till och med en liten power-nap. Fodrade på eftermiddagen sen kastade jag mig in i duschen för att sedan göra mig i ordning för kvällen bjöd på rodeo. Tyvärr va vädret inte alls bra men vi stack dit i alla fall, de e bara rodeo en gång om året o jag har aldrig varit på någon så jag såg fram emot de i alla fall, trots vädret. På rodeon så regnade de men jag hade en filt över mig så jag klarade mig ganska fint. De började med nått öppningsnummer med personer som red runt på sina hästar med amerika o texas flaggor. Efter det bjöds de på bl.a. tjejer jagandes en ko för att få tag på ett band i kossans svans, cowboys på galna hästar o tjurar, en galen clown, cowboys o cowgirls fångande en ko i lasso mm. Det skulle egentligen bli dans senare på kvällen men Bonnie frös jättemycket o de va inte så bra väder så vi stack hem i stället. En helt klart bra kväll! På lördagen stack vi på Show… Bonnie o Danielle skulle tävla en häst. De va en ”paint-horse” tävling vilket menas med att de bara e skäckar(hästar med flera färger) som tävlar där. Vi försov oss o hann därför inte käka frukost så förmiddan va seg. Jag va inte på för allt bra humör för jag hade huvudverk med men jag överlevde. Värmde upp hästen o satt o kollade på hästarna sen stack vi hem. Käkade mexikans mat på vägen hem vilket va mumsigt! Idag har varit en ganska slö dag, red en häst i morse o fixade i stallet sen lunch. Efter de städade jag rummet lite o sen har resten av dagen spenderats framför tv:n. Internet har inte funkat förrän nu så de va lite segt, menmen. Oj, detta blev ett jäkla långt inlägg men jag hoppas ni inte somna, haha!

HA DE NAJS, PUSSSSSSSS!


Kommentarer
Postat av: mamma

Det låter som att ni har fått lite sämre väder,men här hemma är det lika varmt ännu.Har jobbat helgen nu o är ledig imorgon (tisdag) o det ska bli skönt.Va kul att du får komma på lite olika tävlingar!Vi måste se något också när vi kommer dit.Synd bara att ni inte kunde stanna på dansen. Roligt att höra att de tycker du är så duktig med hästarna så att du har blivit "stallchef"!Du får mer o mer ansvar ju längre tiden går o det är väl kul.Firade ni inte "Fjärde juli" igår?Jag trodde kanske att den dagen var viktig för amerikanarna.Förresten det är en väldigt tjusig blogg du har gjort!Och ett väldigt snyggt foto på dig med hästen!Det är kanske tur att jag inte ser dig på hästen varje gång för då hade jag nog varit lite orolig,utan hjälm o skyddsväst.Men jag vet att du är duktig med hästarna.Ha det bra Jenny o många kramar från mamma

2010-07-05 @ 14:39:41
Postat av: Thomas Petersson

Va kul att dom ser hur duktig du är med hästar. Det visar ju att amerikanarna inte är bäst. Go sweden go Jenny!! :-)

2010-07-05 @ 16:39:39
Postat av: Paps

Halloj Jenny

Sidan har blivit nice,kanske om du kan ändra färg på dom som ger komentarer,lite svårt att se,tror inte vi kan,skall se om jag kan.häftigt foto,har du fått mina jag skicka dig ? Ha de bäst,saknar dig i massor/ Kram Paps

2010-07-05 @ 17:05:39
Postat av: Mormor

Oj, oj, oj..vilken tjusig bakgrund du har gjort, verkar som du fått bättre tid nu, men så är det när man blir chef, dom har det bra dom, sen får slavarna slita...fråga Thomas...Du, va kul att du får så´n uppskattning, det är roligt, för om jag känner dej, så har du också förtjänat det...du har kämpat hårt för detta i 3 veckor, nu kommer belöningen. det är bra du visar det är GO i dom svenska tjejerna! Vi är riktigt stolta över dej, ska jag säga. Åke är först på morgonen att läsa vad du skrivit...han är så imponerad. Även om jag längtar efter dej, så är jag så glad att du får uppleva detta. Skickar många, många kramar till dej/Mormor

2010-07-05 @ 20:54:54
Postat av: mig ^^

MAMMA: ja, de e riktigt skönt att de blivit svalare :) dock verkar de som att värmen e påväg tillbaka... hade ganska varmt idag. mm, de e skoj att dom tycker jag e duktig :) nopp, Bill åkte igår så vi firade inte det men hörde en hel del fyrverkeri när jag skulle sova o de verkar va ganska många som verkligen fira de. kul att du gilla bloggen. haha ja de e nog tur att du inte ser mig rida, de hade bara gjort dig nervös. HA DE BÄST, saknar dig!

THOMAS: ja, riktigt skoj! haha, ja eller hur ;D

PAPS: jag såg inte att de blev så konstigt med kommentarerna men har fixat de nu :) jadå, jag fick dina foton, tack så mycket :D saknar dig massor! puss<3

MORMOR: haha nja, de e mer jag som sliter o dom tar de lite lugnt... menmen, får ju visa att jag e bättre än dom ;) mm, de e riktigt skoj att dom tycker jag e så duktig med hästarna o allt! tack, vad kul o höra :) MASSOR AV KRAMAR!! <3

2010-07-06 @ 02:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0