moviestar,

Yay, nu e humöret lite mer på topp! Har precis käkat frukost o gick ut till stallet men Bill sa att vi kunde vänta en halvtimme innan vi börja så då tänkte jag att jag kunde ju passa på att skriva lite i bloggen. Igår jobbade vi på som vanligt på morronen. Vädret va dess utom ganska härligt, molningt o inte allt för varmt så de va inte så farligt att rida. Skulle galoppera en häst ute i en stor hage där vi brukar rida fram hästarna o som vanligt satte jag igång hästen o trava ett halvt varv sen smacka jag på hästen att den skulle galoppera o då får den värsta dampet o bara hoppa rätt upp i luften tre gånger o sparka en gång. Jäkla tur att man har westernsadel annars hade jag fugit i backen kan jag lova… dock va de inte långt ifrån att jag gjorde de i alla fall. Lite läskigt faktiskt, menmen de va bara till o rida på som vanligt igen. När vi va klara så fick jag reda på att vi skulle göra oss i ordning snabbt för sen skulle vi äta lunch o sen sticka på bio. Fick typ 20 minuter på oss att göra oss i ordning från en svettig förmiddag till att gå till bio haha. Aja, blev till att fräscha till sig o byta om o sminka sig sen blev de kanon. Käkade lunch lite snabbt sen stack vi. Kollade på twilight; eclipse… tredje filmen i serien o jag har inte sett de första så hängde inte riktigt med i början men de mesta klarnade efter ett tag, haha. Efter filmen så skulle Bonnie några ärenden så jag o Danielle stack till nån stor affär med kläder, skor, väskor, saker… ja, de mesta! Vi provade lite klänningar eftersom vi inte hade nått bättre för oss o håll i er nu… jag handlade två klänningar hihi. Dom va riktigt fina o jag tänkte att jag behövde uppmuntras lite så va tusan de va bara till o slå till. Väl hemma så gick vi ut o fixade lite i stallet sen spenderades kvällen vid datorn med Danielle. O de va väll allt jag hade o säga för idag tror jag… eller juste, idag kommer en av familjens kunder från Italien, en kille på ca 20 år, för att stanna i typ två veckor. Men du behöver inte oroa dig pappa, Bonnie o Bill sa att dom skulle hålla han borta från mig o Danielle för han va en väldig tjejtjusare, haha.

HA DE NAJS, puss!


Kommentarer
Postat av: Paps

halloj Tösen min,

Jag tror vi får boka om och komma lite tidigare,litar inte på folk från Italien...ha ha.

Låter bra att humöret har stigit igen,var nog shoppingen som bidrog lite också tror jag,du är lik mamma (ha ha).Ett tips Jenny,du kan ju handla och bjuda dom på en svensk frukost,kanske dom tycker om det, annars kanske dom fattar vinken vad du vill ha på frukostbordet....Låter på dig som du kommer bra överens med danielle , skönt i så fall,ha de gött ,jag provar och ringer dig i kväll.Massor av kramar Paps

2010-07-01 @ 15:03:47
Postat av: emma,

tjena tjena!

du verkar ha det riktigt najs där, är ju inte alls avundsjuk.. har du fått lära dig mycket western?

haha åh no, kommer där en kille. då får du ju hoppas på lite ögongodis om inte annat ;)

när är det förresten dags för dig att komma hem? jag tycker att du har varit där ett bra tag nu.

ha det bra,

tjingeling <3

2010-07-01 @ 17:07:47
Postat av: mig ^^

PAPS: haha nä inte jag heller men han va faktiskt trevlig ^^ håller mig dock en bit ifrån han... han e lite mysko ;) jag tror också de va shoppingen som gjorde susen! ja jag får nog göra de snart..

okej, ikväll blir kanon att ringa! massa kramar <3

EMMA: jadå, här e faktiskt riktigt bra! ohja, lär mig nått nytt varje dag :D dom e tom. på mig att jag ska köpa en av deras hästar o komma på somrarna o tävla den, haha! jag kommer hem fredagen den 30 juli (: ska tävla på travbanan på lördagen så om du ska dit så ses vi där ^^

saknar dig! tjingeling, <3

2010-07-01 @ 20:24:16
Postat av: Mormor

Va´roligt, Jenny, att du fått lite sällskap, förstår Pappas oro?!, men jag tror du har koll på läget o inte faller för charmiga italienare, där måste vara något "innanför" med! Gu´va´rädd jag skulle bli om hästen bar sej åt så, jag blev riktigt orolig för dej, men du kan nog hantera det mesta, så jag tänkte om...litar på, du har koll på vildingarna, dom kan du låta killen rida på...ha, ha...Nu har vi haft lite fina dagar här hemma, vi har ju längtat så efter lite värme. Kan man åka på bio, så där mitt på dagen...jag tycker egentligen du har det ganska bra, se bio, shoppa, käka gott (ibland i alla fall), tycker inte det låter så arbetssamt, okej då, jag vet du går upp tidigt på morgonen, that`s life in Texas!

Ha det så gott, kram o puss o saknar dej (fick jag nu med allt?)/ Mormor

2010-07-01 @ 20:45:18
Postat av: Petra

Hejsan svejsan!

Kul att fortsätta att läsa om hur du har det,spännande.Men det där med hästar är ju inte riktigt min grej(fattar ingenting),men det är vackra djur!Du är i allafall väldigt modig.Varmt och gott har vi här hemma.Mamma och pappa kom ju och hälsade på i Borrby.Det var jätte trevligt!Där låg vi 5 personer i en husvagn och svettades och tankarna gick till dej om hur varmt du har det,phuuu....

I morgon ska Abbe ha poolparty i trädgården,Hampus en kompis kommer.Men det är nog mest vi morsor som sitter och sladdrar tror jag.Ha det gott!

Kramar Petra

P.s Charmiga italienare är väl inte det sämsta,ride on girl!(nu blir farsan nervös,hi,hi)

2010-07-01 @ 21:48:02
Postat av: mamma

Hej Jenny!

Det känns som att du mår lite bättre nu när ni har det lite svalare o inte fullt så stekande varmt.Däremot har vi det varmt nu,men i natt så sov jag o Wilma i källaren o det var kallt o skönt.Wilma tyckte nog också att det var betydligt bättre att sova där än i vårt varma sovrum.Det var jätte kul att prata med dig igår o att man fick se hur Danielle ser ut.Ska se om vi får tag i nån bättre webkamera som vi kan installera.Men det var härligt att höra din röst o att se dig!Det är bra att Bill o Bonnie håller dig ifrån den italienska killen,vi vill nog helst ha dig hemma i Sverige sen.Ha det bra,massor av kramar från mamma

2010-07-02 @ 13:59:24
Postat av: emma,

fan vad najs! men är det skoj med western då? ;)

haha ska du tävla på lördagen? hur ska du palla det? :p men jo, ska jag inte jobba så kommer jag lätt vara där och checka läget lite ;)

men hallådu, när du kommer hem, MÅSTE vi ses en massa innan du börjar skolan igen :D <3

2010-07-02 @ 18:52:45
Postat av: Thomas

Hej Jenny!

Nu börjar man att känna igen dig igen, alltså att humöret är mest uppåt igen. En italienare? Kolla om han gillar fotboll, för då kanske det kan vara något!? Dom tjänar ju en hel del.

Och shopping verkar ju vara intresset nummer 2 hos er, usch, det hade inte jag pallat.

Du var på en tävling idag va, eller?! Gick det bra?

Morbrorn :-)

2010-07-04 @ 18:36:11
Postat av: mig ^^

MORMOR: haha ja men han kan va lugn, italienaren e bara läskig så håller mig ifrån honom ^^ jodå, jag har koll på hästarna..blir arg på dom en gång sen brukar dom för de mesta sköta sig. jodå jag har de ganska bra här. de e bra att gå upp så tidigt på morronen o kan jobba fram till lunch för sen har man ju ledigt att hitta på med sånna roliga saker. HA DE BRA, PUSS!

PETRA: jag hörde att mamma o pappa va o hälsa på, skoj! låter som att ni har lite sommar då o då i alla fall, skönt :) ha de bra!

MAMMA: det va verkligen jätteskoj att få prata med er!!! synd att jag inte kunde se er men förhoppningsvis kan jag väll de en annan gång när ni fått rätt med kameran. PUSSAR <3

EMMA: jodå, de e kul att prova på nått annorlunda.. verkligen! dock inget jag hade kunnat hålla på med alltid. jag föredrar "vanlig" ridning, haha. jadå, klart att jag inte missar travbanans tävlingar... sista gången jag får tävla ponny där o kanske sista gången jag får tävla nanke innan hon åker så va tusan, man lever bara en gång! ja vi verkligen MÅSTE träffas.. vi har nog en hel del o snacka om kan jag tänka mig, både mina o dina "äventyr" haha;) <3

MORBROR: haha nja, vet inte riktigt om han e nån fotbollskille men jag e säker på att han har rikligt med pengar ;) jodå, shopping e verkligen ett intresse som klår allt :D jag hjälpte bara till på tävlingen denna gången men förra gången vi va iväg så fick jag med tävla o de gick faktiskt riktigt bra :D

HA DE KANON!

2010-07-05 @ 00:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0