howdy cowboy ;)

idag vaknade jag klockan 6 av väckarklockan igen... dock hade jag ställt den själv denna gången. hade planerat att upp o träna på gymmet innan vi skulle käka frukost, dock vaknade jag med huvudverk o ont i halsen så jag struntade i de. vid 8 gick vi ner o käka frukost sen gick vi upp igen o gjorde oss i ordning. när vi va iordning så stack vi till Fort Worth där vi började med att kolla på Cutting horse tävlingar, familjen ville ju se vad de va vad jag hade tävlat. vi gick även runt på mässan som fanns där o kollade, handlade då en cowboy-hatt... kan ju inte komma hem utan en sån, haha. när vi va nöjda med tävlingar så stack vi till Stock Yard som också ligger i Fort Worth men som e ett riktigt "cowboy-ställe". folk rider runt på gatorna, binder hästen utanför resturanger när dom ska äta o sånt, riktigt coolt! när vi varit där ett tag så stack vi o käka kina-buffé vilket va mumsigt. sen handlade vi lite i en mat-affär o nu ligger jag i sängen på hotellet med datan. blir till att bara ta de lugnt ikväll, skönt de eftersom man är igång på dagarna :)

HA DE NAJS, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Tur att du köpte en cowboyhatt, håller med dej, du kan inte ha varit i Texas utan "hatt", va´ häftigt att vara i en "riktig Westernstad". Var inte Mamma, Pappa o Emelie imponerade, att du varit med om att tävla i cutting...ska säga dej...ibland var jag nog lite orolig, när jag hörde om, allt du fick göra, men jag litar på dej! o ditt omdöme. Åke skulle nog tycka detta var kul att uppleva, men han får hålla sej till lite säkrare kort. Här hemma har vi fått betydligt svalare, idag är det bara 15 grader...nästan så man fryser!?, igår regna det hela dagen, men det var skönt, för det är så himla torrt. Thomas, Åke o jag var ut med vildingarna (Molly o Wilma), norr om Vitemölla, se´n var dom trötta...Wilma har anpassat sej så bra nu...jagar inte Missy (så mycket), äter både morgon o kväll, naturligtvis saknar hon er...konstigt annars!

Vi här hemma har det bra, hoppas ni också har de´!

Kram o puss till er alla från OSS/Mormor

2010-07-25 @ 11:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0