hmm...

de senaste dagarna har verkligen varit skit! igår va hemlängtan sjukt stor o de va en jobbig dag, jobbade dock inte men de va för ja va sjuk så de e inte mycket o hurra för... idag väckte Bonnie mig halv 8-8 o fråga om jag kunde jobba idag o jag tänkte att va tusan, lika bra att göra ett försök o de gick faktiskt ganska bra, de va molningt, vilket va skönt o de andra hade jobbat sen klockan 6 så en del av hästarna va redan klara. jag fixade o red nårra hästar o när de börja närma sig lunch så kom solen fram o då börja jag känna mig lite dålig igen men jag fixade de. när vi va klara så gick vi in o käka lunch sen har de varit lugnt. nu e vi lediga fram tills vi ska fodra ikväll. humöret e i alla fall lite bättre nu o min kropp börjar återhämta sig nu så vi får hoppas på en bra tid här nu i slutet för tro de eller ej men i morron e de bara en vecka tills familjen kommer, JAG LÄNGTAR!!! har inte mycket o berätta men tänkte att de behövdes ett lite mer possitivt inlägg nu eftersom de senaste inte va särskilt kul...

HA DE NAJS, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Det är inte särskillt kul att va´sjuk, när man är så långt hemifrån...inte konstigt att humöret inte är på topp, dessutom är det väl bra man längta efter sin familj, värre vore om du inte tyckte dom skulle komma, eller hur? Men nog tror jag du kommer att tycka denna tiden har varit positiv för dej på många sätt, när du ska "summera"...men visst har tiden gått fort. Tänk vad roligt ni ska ha, när ni ska åka runt på sightseeing nästa vecka och SHOPPA! Stackars pappa...det blir inte lätt för honom!

Hoppas din mage ska bli bättre o du får tillbaks lite energi...vad sa Bill, när han kom hem o hörde "eländet"? Puss o kram i mängder skickar vi till dej/

2010-07-14 @ 22:13:35
Postat av: Sandra

Hej Jenny! hoppas du är ytterligare bättre när du läser detta! att vara sjuk framkallar verkligen hemlängtan. jag brukar blunda o låtsas att jag är i min egen säng :) men förutom maginsidensen så verkar du har ett rikgit countrylife där borta i Americat. blir litta avis på alla hästar du får rida, dock inte på de tidiga mornarna :)

här hemma svetts jag som alla andra. riktigt hett att jobba på märkes nu. e dock ledig i helgen o ska på festivel i Baske så då ska de njutas! krya på dej o ha fortsatt grym tid där borta! kramar Sandra

2010-07-14 @ 23:35:45
Postat av: mig ^^

MORMOR: nej, inte alls kul o va sjuk.. haha jo, de hade vatt lite illa om jag inte ville att dom skulle komma. jag har verkligen jättemycket positivt från denna resan o de e jag glad över! haha ja jag tycker lite synd om pappa, men jag tror bara han e glad över att han får uppleva detta med sina töser så jag tror inte de gör han nått att vi kommer shoppa, hihi. mm, min mage har blivit bättre nu, nu e de bara energin som behöver komma tillbaka. dom skojar hela tiden om att de va Bonnie som förgifta mig ;) PUSS O KRAM! <3

SANDRA: jodå, jag e bättre nu:) har inte ont i magen längre så de e skönt! nu behöver jag bara få tillbaka energin o styrkan i kroppen.. jag har de riktigt kul här o tro de eller ej men de tidiga morrnarna gör ingenting för jag går o lägger mig så tidigt... de e bara skönt att upp tidigt o jobba när de e lite svalare:) sen blir de riktigt plågsamt o jobba när solen kommer fram! vad skönt att du också har lite ledigt o kan njuta av sommaren hemma:) tack så mycket, KRAMAR!

2010-07-15 @ 20:05:48
Postat av: mamma

Hej Jenny!

Jag har ju inte pratat med dig på ett tag nu,men jag får "rapport" från pappa så jag har hört att du mår bättre nu.Hörde även att du har fullt upp nu de sista dagarna du gör din praktik.Idag har jag o pappa varit i Simrishamn o beställt en ny diskmaskin för den andra pajade efter midsommar. När vi kom hem såg vi att Wilma höll på med något på gräsmattan,jodå hon höll på att bolla med en gråsparv.Vilken buse!Den levde men var lite skadad på vingarna så pappa fick ta hand om den.Igår var jag ner på stranden o det var väldigt skönt,20 grader i vattnet!Emelie var hemma o tog igen sig efter jobbandet på Svabesholm.Hon tyckte det var urkul!På kvällen var vi på hamnfesten i Kivik,pappa kom ju klockan 20 så det var bara inom i duschen o sen svida om.Det var inte jättemycket folk o tyvärr så var det inte Othellos som spelade utan det var några som hette Ajax o de var urkassa.Pensionärerna älskade de för det var mest vals o annan seg musik.Men vi stannade i alla fall till slutet.Nu är det ju mindre än en vecka innan vi ses o jag tycker tiden har gått så fort.Och ännu fortare kommer dessa dagarna att gå.Ha det nu så bra o många kramar från mamma

2010-07-17 @ 15:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0