BLUBB BLUBB,

Gääääääsp! Shit va jag e trött… förstår inte riktigt varför för jag går o lägger mig tidigt om kvällarna o gjorde inte allt för mycket ansträngande igår. Men de kan ju va för att jag sover jättedåligt här, vaknar typ 10 gånger varje natt o kollar klockan. Menmen, har sommarlov när jag kommer hem så får sova då, haha. Igår fick vi i alla fall sovmorron till 7käka frukost o byta om lite snabbt sen va de direkt ut i stallet för o börja dagen. Började med att släppa ut två knäppa hästar sen va de bara till o checka av listan med hästar. Alla hästarna gick ganska bra förutom Max som va helt cp, han sparka o stegra i början o ville inte alls lyssna men de gick väll bättre efter ett tag. Avslutade med att rida hingsten vilket va bra för gud va trött jag va efter de, han ville inte riktigt lyssna på mig så de tog ett tag innan jag fick honom att slappna av o göra som jag ville. Efter att alla hästar va ridna, som skulle ridas o efter att stallet va sopat o vattenhinkarna va påfyllda så va klockan halv 12 o de va dags för lunch. Efter lunch så stack vi till poolen, riktigt najs va de o för en gång skulle så va de sol o fint väder när vi stack dit! ”Barnen” va tjatiga o va på mig hela tiden att jag skulle hoppa i o bada men för de första så va de kallt i vattnet o för de andra så kände jag verkligen för att sola vilket jag också gjorde, mohaha. Va såklart i vattnet en hel del o de va faktiskt skönt men de blev en hel del solande också. Dock va faktor 30 på så fick inte övermycket solbränna precis, men de va skönt i alla fall! När vi kom hem så fodra vi hästarna, käka middag sen satt jag vid datan tills de va dags o gå till kojs! Idag har jag bara hunnit vakna o käka frukost, klockan e bara halv 8 här men de blir väll till o gå ut o börja jobba snart så  man hinner klart till lunch.

HA DE NAJS, tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Alltså...först måste jag fråga...varför i hela fridens dagar, måste du titta på klockan på natten??? Om du har "väckning" klocka eller mobil, så vaknar du när den ringer o då är det dags att stiga upp! eller är det nu när du "stigit i graderna" o har mycket ansvar? Ta´t lugnt Jenny, detta fixar du galant! Jag tror Bonnie o Bill glömde tala om för Max, hingsten o dom där knäppisarna till hästar, att det är du som är Boss denna vecka...tala om det, det är du som är flockledaren o "den som styr". Skulle va´kul o ha en liten kamera o sett, när du agerar. Förresten, var är den där italienaren, har han rest igen...du är väl inte alldeles ensam att sköta allt, eller?

Hoppas du sover bättre inatt o drömmer söta drömmar...puss o Kram...Saknar dej/Mormor

2010-07-06 @ 19:58:57
Postat av: mig ^^

jag vet inte riktigt varför jag kollar klockan för Bonnie väcker mig varje morron men de har blivit en vana eftersom jag vaknar hela tiden o jag behöver bara vrida huvudet mot skrivbordet så ser jag min klocka ^^ ja dom glömde nog de, haha. men jag tror dom fattat de nu för de e lite snällare faktiskt... nejdå, italienaren e kvar men han bor inte på gården så han kommer bara hit o rider sin häst o går runt lite o gör ingen nytta sen åker han igen... han e väääldigt lat av sig :P tack så mycket :) saknar dig!! puss <3

2010-07-07 @ 19:36:08
Postat av: mamma

Hej Jenny!

Det är alltid bäst med den egna sängen.Jag har också sovit lite sådär,dels är det varmt o så är det lite ensamt utan dig o pappa.Ska bli skönt när vi är tillsammans igen.Jag har lite till att jobba ikväll men var tvungen att gå in o läsa din blogg emellan "tanterna".Jag får skriva mer imorgon.Ha det bra o många kramar från mamma

2010-07-07 @ 21:40:15
Postat av: mamma

Hej Jenny!

Vilken otur att vi var ute o gick precis när du var inne på msn,men vi får göra ett nytt försök.Bara skicka ett sms när du är vid datan.Nu har jag ju semester o det skulle jag o Emelie fira med en glass på hamnkiosken.Wilma skulle först bada o när jag tog pinnen för henne så bet hon mig i tummen,rätt genom nagel.Det gjorde så ont o det var precis som att hon sa förlåt till mig.Så lite handikappad är jag just nu.Jag har ju fått ett mail från pappa som han hade fått av Bonnie o hon hade skickat 3 bilder på dig.Jättekul!Du ser ut som en riktig cowgirl i sadeln!Hur många hästar har de förresten som du rider?Det verkar som att du har fullt upp om dagarna med hästar o andra aktiviteter.Har ni långt att köra till badet eller skiftar ni ställen?Ha det nu så bra o var rädd om dig,mångar kramar från mamma

2010-07-08 @ 21:19:46
Postat av: mig ^^

hej mamma :)

mm de va otur... men gjorde inte så jättemycket för jag hann inte va inne så länge för vi skulle ut o äta med en av deras kunder som precis kommit hem från en 4 veckors tripp till europa ^^ aj, de lät inte alls kul med din tumme, får hoppas den blir bra snart igen! jaha okej, vad skoj att ni fått se lite vad jag håller på med ;) om ni tar nårra bilder hemma så kan du ju säga till emelie att lägga ut dom på bloggen så jag får se lite hur ni har de med :) dom har 18 hästar som rids men rider bara 15 av dom för tre håller på att ridas in så bill rider dom bara ibland :) de badet som vi varit på är ca 10 minuter härifrån så de e inte allt för långt :) HA DE BÄST! saknar dig massor!!!!!!! puss <3

2010-07-08 @ 21:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0