jobbigaste men roligaste dagen sen vi kom :)

Onsdag 29 juli
vilken dag...nu är man verkligen helt slut! började dagen precis som de andra med att mocka,fodra o släppa ut hästar sen käka frukost. efter frukosten så fixade jag parodi som piere skulle rida sen fixade jag egon o longerade honom. när jag longerat han så fixa jag cuantos. när jag skulle gå o ställa honom i spiltan för att göra i ordning han så va han helt galen när han gick förbi de andra hästarna...jäkla häst säger jag bara...han gjorde samma sak igår med mig men då hängde jag efter han i ett grimskaft med tanke på att han e jäkligt stor o stark. menmen, fixa han sen blev det till att longera han med. nina sa till mig att han va ganska snäll när man longera men väldigt hingstig när man gick med han...och jotack det hade jag redan räknat ut att han var väldigt hingstig för fy tusan vad galen han va när vi skulle gå ut till banan. men då hade jag i alla fall kedja så det va lugnt. bara man e bestämd så går det an, när jag longerat han så blev det till att fixa lite hästar,smörja saker,släppa in o ut hästar och precis innan lunchfodringen så longerade jag nostradamos. alltså  fasiken va den hästen e fin! och han va in alls lika hingstig så det va skönt ^^ aja, lunchfodring sen blev de lunch för oss med. käkade lite sen sov jag en timme, riktigt skönt! eftermiddagen har varit helt sjuk. tog in hästar, mockade lite i ridhuset, mockade boxarna riktigt noga för att det kom ny spån idag så det blev till att fylla på massor av spån...det va riktigt drygt! sen blev det till att fodra och när vi slutat så blev det direkt in i duschen för min del. eller ja juste, först blev det en jäkla skrattattack av mig o emma när hon berättade om när hon skulle upp med skottkärran med hö för rampen till stallet men halkade o vällte hela skottkärran med hö och när hon skulle lässa på spån på skottkärran och slängde på precis när piere kom, men hon såg inte när han kom så hon kastade allt i huvudet på han, hahaha. shit va kul..skrattar fortfarande när jag tänker på det.ikväll bir det till att käka,kolla tv o lägga sig tidigt. i morron blir det upp tidigt för att jag o emma ska till ullared eftersom det e den ända dagen vi är lediga denna veckan så får man ju passa på.
ja, nu ska jag fixa mat för min mage börjar kurra.

ha det gött!




longerade fulaste egon idag :P


Cuantos, ganska söt men attans va hingstig!


Nostradamos, Svantes bästa häst innan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0