hejdå skåne,hej varberg!

Tisdag 28 juli
jaha då har man skaffat blogg också.... det kan bli spännande o se hur länge den hålls vid liv.
i söndags körde pappa upp mig o emma till varberg för att göra praktik hos svante johansson i 4 veckor. när vi kom upp till månsegården där svante bor så visade nina (hans fru) oss här vi skulle bo. blev lite förvånad faktiskt för det va ju inte precis överklassen men det e faktiskt riktigt mysigt. när hon visat oss lite allt möjligt så packade vi upp, gick ut o hälsa på hästskötarna som va i stallet sen tog jag o emma cykarna in till varberg för att checka läget. måndagen började klockan 7 då vi fodra hästarna,mocka o släppte ut två hästar sen käka vi frukost till halv 9. efter frukosten så tog vi in hästarna och släppte ut två nya, fixa med hästarna, smorde utrustning och lite allt möjligt. jag, emma o sofie stack även till tippen o slängde lite skräp. sen var det lunch mellan ett och halv 3. efter lunchen så släppte vi in hästarna,tog ut hästar, mockade,fodra,fixa lite och avslutade med att ta in hästarna. vi hjälpte även svante att bygga hinder sen tog vi en dusch för att sen dra in till varberg för lite shopping. det blev inte så lång shopping precis men jag han fynda lite i alla fall. när vi kom hem så hjälpte vi nina med kvällsfodringen.
idag började dagen likadant. efter frukosten så blev det till att fixa ganska många hästar.. svante skulle rida 4 hästar sen va det även 3 hästar till som skulle ridas. nån skulle longeras och sen va det hästar som skulle in o ut i hagen. det blev till att linda ganska många ben, sätta på ganska många benskydd och sätta på och av många täcken...eftermiddagen gick snabbt. jag o emma fodra sen sa piere att vi kunde ta vars en häst och pyssla med. borsta och mös med caramell...jag är helt kär i den hästen! när vi slutade så tog vi det lugnt sen kolla vi på när svante hade träning ikväll. nu blir det en kopp te sen sängen för att gå upp tidigt i mororn med.
jag trivs verkligen och det känns som att de här veckorna kommer bli riktigt lyckade!
nej, nu väntar mitt te på mig...

tjingeling! :)

här kommer lite bilder fån vår våning ;)



balkong rakt fram, trappan som man kommer upp från hallen framme till vänster, soffan till vänster,tv till höger. vårt rum går man in till genom dörren till höger.


köket med kyl till vänster, spis,vask och saker framme till vänster. köksbord,frys, mikro mm till höger.
till vänster finns en dörr in till toan.


köksbordet där vi sitter o käkar.


soffan med tv. här käkar vi också en hel del av måltiderna :P


sovrummet... tjejen som bodde där innan gillade blått vilket man kan räkna ut med tanke på färgen på väggarna och möblerna, haha! aja, vi ska ju bara sova där så det spelar inte så stor roll. det finns en stor garderob till vänster som man inte ser på bilden.


mina inköp från gårdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0