tävling igen!

Söndag 2 augusti
morgonen som vanligt plus att fixa hästar till tävlingen.
efter frukosten så longerade jag magic lady "maggie".
tävling idag med..nostradamus "stålis" va först idag med så jag,pierre o svante åkte dit med han och när han va klar så åkte jag o pierre hem o lämna av stålis o hämtade cayman "calle". när vi kom dit så va det många tills svante skulle rida så vi satt o kolla en stund sen lasta vi av o fixa han. sen kom sophie o emma med contadou "svampen" och parodi. när calle var klar så körde jag o pierre hem med calle så hämtade vi danny. när vi kom dit så lastade vi av parodi o fixa henne sen var svampen klar så gick vi fixa in han o ut med danny. när parodi va klar så gick jag o emma med henne till transporten så plockade jag av alla saker o brodda av sen lasta vi in henne så stack sophie o emma hem med svampen o parodi. när danny va klar så körde jag o svante hem med honom. lasta av o fixa danny sen plocka in saker. sophie o emma hade redan mockat o fodrat, så jäkla gött! vi var klara vid 4 då åkte vi med sophie till mc donalds för vi palla inte laga mat o med tanke på att vi inte ätit sen 8 så va vi jäkligt hungriga! då fick vi reda på att vi skulle fixa en magic lady  till 6 för det skulle komma nån o kolla på henne. lagom kul jue tänkte vi... men när vi satt på donkan så ringde svante o sa att hästen skulle va klar 10 i fem o då va ju klockan halv 5! lite smått panik där men vi åkte tillbaka snabbt sen fixade jag o emma maggie. hängde med ner till ridhuset o byggde upp hinder sen tog vi hand om henne när svante ridit klar sen kvällsfodra vi o nu e vi helt slut! okej att vi e här på praktik o ska lära oss men att missa lunchen på en och en halvtimme både idag o igår plus att vi fick jobba ikväll också är verkligen inte okej! men det e väll bara till att gilla läget...har i alla fall varit en kul o lärorik helg :)
ikväll blir det bara film sen sova...

svantes resultat från dagen:
Nostradamus:tappa skon efter hinder 3 så han fick avbryta
Cayman: ett nedslag, 4 fel
Contadou: felfri, gick jättefint.
Parodi: gick också skitbra! felfri.
Danny: ett nedslag och gick inte jättebra men han hade annat bett idag som han inte gilla.

adios!



longera magic lady :)


Kommentarer
Postat av: Ewa Parkhagen

Så är det Jenny att vara hästskötare,men det kan oxå bero på att du inte är riktigt van ännu.

2009-08-02 @ 20:40:48
Postat av: Mormor

Bra jobbat Jenny, det kan bara bli bättre efter en så´n här helg, eller hur? Arbetar du varje dag, eller är ni lediga nå´n dag? Det är som du säger, gilla läget, det kommer man långt med!

Ha det bäst/Kram Mormor

2009-08-02 @ 21:13:22
Postat av: jag :)

TILL EWA!

jo, det vet jag om och nä,jag har inte riktigt kommit in i det men det e bara till att kämpa på så fixar det sig :)

2009-08-02 @ 22:06:01
Postat av: jag :)

TILL MORMOR!

jo, det e sant. men fast än det varit en jobbig helg så har den varit väldigt kul :)

det e lite olika... denna veckan har vi varit lediga torsdag för vi skulle till ullared o sen har vi jobbat resten men nästa vecka ska vi nog vara lediga lördag,söndag,måndag så vi kan sticka upp till göteborg med mamma,pappa o emelie!

ja, och jag gillar det så de e lugnt :)

ha det bäst du med mormor, kram jenny

2009-08-02 @ 22:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0