ooonsdag!

nästsista praktik dagen...morronen började med att både jag o emma stängde av våra alarm o somna om, inte bra! men som tur var så vaknade emma 6.50 så vi stressa allt vad vi kunde så vi hann faktiskt till klockan 7! vi kom kanske nån minut sen men sophie hade inte hunnit börja fodra ändå så de gjorde inget. fodra,mocka,ut med hästar och resa hinder på banan som blåst ner sen vare frukost. efter frukosten så longerade jag Maggie sen Crazy Rita. Det gick väll bra men shit vad trött jag är på att longera hästar! annars har det vart ganska lugnt i stallet...3 hästar har gått på skritten o en ska gå i em. det lär bli en lugn eftermiddag med tanke på att vi hann med allt innan lunch så det e bara mocka o fodra...när vi slutat så ska jag o emma städa, helt otroligt. emma sa att hon skulle ta tag i duschen för det vägrar jag så jag får väll dammsuga o fixa fint i resten av "vår våning". i morron kommer det en annan tjej som också ska bo här så vi kommer inte slippa undan städningen men det kan va ganska skänt så vi får det gjort. ikväll kommer svante hem(lite onödigt med tanke på att han åker igen fredag morron,menmen) så det blir kanske bara till att fixa hästar o longera i morron men sophie sa att han kanske skulle ha en dag med barnen så vi kan ju hoppas på det så vi får rida en sista gång innan vi åker hem. aja, börjar igen om en kvart så jag får väll ta o diska lite nu.

ha de gött*


förresten så var jag o emma duktiga o motionerade på detta igårkväll, haha!
vi körde till och med på uppförsbacke, det ni! ;)

Kommentarer
Postat av: Mormor

OK, "motion"!?!, men nog är det bättre att ta cykeln upp till Kullåkra, lite finare natur runt om i vaje fall. Ja du Jenny, nu är det inte länge till innan vi ses, ska bli kul att SE dej. Vet du, jag har varit o fikat hos Pappa, Emelie hade köpt tårta o överraskade med, dajmtårta...den var jättegod! Jag "passa" Hilda ikväll o var ute o rastade henne o Mamma o Emelie, Vilma o Molly, var med, efter det fika vi o Pappa blev jätteglad.

Jag har tittat på film på TV4-film "Se upp för dårarna", har sett den på bio o tyckte den var rolig. så jag fick se den igen!

Va det bäst/Kram Mormor

2009-08-19 @ 22:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0