sol,sol,soooool..love it!

Torsdag 6 augusti
när jag o emma kom till stallet i morse såg det inte riktigt ut som det brukar precis... igår kväll hade cuantos(galna hingsten) tagit sig ut ur sig box och försökt ta sig in till det nya stoet. när va skit i gången, hennes box var helt insparkad och cuantos hade svullet öga o sår i huvudet. det var inte så kul med tanke på att det bara va jag o emma som va där på eftermiddagen igår. vi va helt säkra på att vi stände men det e ju inte säkert på att de tror oss men sen sa nina att hon varit inne hos cuantos efter oss men att hon stängt. skönt att höra för då tror de inte att det var vårt fel i alla fall. menmen, fodra,mocka, ut med hästar sen vare frukost. sen red vi ut på tur igen. super mysigt! jag red calle, han e verkligen söt. när vi kom tillbaka så fixade vi hästarna sen fixade jag hästar som pierre skulle rida och hästar som han ridit. longerade galna cuantos sen fodra vi. på lunchen skulle vi sola men vi palla inte för de va så jäkla varmt. eftermiddagen gick snabbt. mocka, borsta lite hästar sen fodra vi o slutade vid kvart i fyra. vi stack snabbt in o byta om sen tog jag o emma cyklarna till varberg för att bada. vi hittade en liten sandplätt där vi la våra handdukar sen gick vi ut i vattnet för att svalka oss. emma skrek till och sa att nått brändes och då såg vi att vattnet var fullt av maneter :O skitäckligt jue! vi tog oss snabbt ut en bit utan att komma nära nån manet, doppa oss snabbt sen for vi snabbt upp utan att komma nära maneterna då heller. vi torkade lite sen käkade vi glass sen cyklade vi hem igen, mysigt vare! ikväll har vi städat, kvällsfodrat o packat för i morron bär det av till göteborg för att stanna där till måndag! jag o emma e helt själva i stallet i morron. vi ska rida 4 hästar, longera 3 och hinstarna ska gå på skritten. känns som att det kommer bli en kul dag.
måste säga att det är jättekul med kommentarerna ni skickar till mig! jag svarar på alla så om ni vill kan ni ju gå in o kolla kommentarer på den bild ni kommenterat så ser ni mitt svar :)
nu ska jag gå till kojs, kommer bli en tuff dag i morron känns det som.

ha de gött!


emma smygfottat ^^, red ut på calle idag i sommarvädret...mysigt! :)


det låg ett snoffsigt hus ute i vattnet som var tvunget att fångas på bild,
det va även här vi bada o låg på stranden en stund :)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Skönt att höra, ni varit på stranden o tagit ett härligt välförtjänt bad måste jag säga. Håller me´att dom där maneterna är inte så kul att komma nära...vi slipper dom här på östra sidan (bra).

Det var en rackarn´s häst som "öppnar dörrarna", ni får sätta lite pli på honom o inte ha "flickor" som lockar!!!

Det är skillnad på fotografer....men jättekul att se dej på nå´t kort, Jenny.

Kram Mormor

2009-08-07 @ 20:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0