tripp till skåne....igen ^^

klockan ringde redan 5.30 i morse... om jag blev sur när den ringde! jag ville verkligen inte upp då! gick i alla fall upp 5.40, klädde på mig, fixa håret o sminka mig sen gick jag ut till stallet 6.30 fixade danny o svampen, lasta dem sen åkte jag o pierre ner till helsingborg...IGEN! lite segt att åka dit, menmen kunde i alla fall sova en stund i lastbilen så de va skönt. vi kom dit redan kvart i 9 och så tog de emot oss lite över 9... helt fantastiskt med tanke på att vi fick vänta över 2 timmar i förrigår. tog svampen först sen tvättades han medan pierre tog danny sen fick jag stå o vänta med svampen till vetrinären kunde komma och behandla honom. skitdryt för han ville verkligen inte stå still! när han va färdig så ställde vi tillbaka han i boxen sen vänta vi på att dannys bedövning skulle verka sen kollade vetrinären lite mer på honom sen fick behandling och sen äntligen kunde vi åka hem igen. va hemma igen vid 1. fixa hästarna o ställde in dem i boxarna sen gick jag o sov en timme, riktigt skönt! eftermiddagen va chill! mocka,fodra, sopa, jämna till i ridhuset o släppa in&ut hästar.
när vi slutat så fick jag o emma syn på vårt fönster.... på marken! :O


här hänger halva fönstret...


och här e andra halvan :O ^^

vi fixade till oss lite snabbt sen tog vi cyklarna in till varberg..affärerna hade öppet till 9 så jag hann handla en ny börs, alltid bra att ha! vi satt o kolla på folk på torget en stund sen tog vi cyklarna hem igen. när vi kom hem så kvällsfodra vi o nu e det bara slapp vid datorn.

ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Kul att "prata med dej idag", visste inte det var ditt mbl nr först, men....det var ju kul.

Håller ni på att riva huset, eller det är kanske läge att kolla över dom fönsterna också o inte bara i stallet. Hästarna bor kanske "finare" än ni?!?!

Måste man sminka sej o göra sej fin, för hästar....har inte tänkt på det innan!

Jobba på o vila emellanåt/Kram till dej/Mormor

2009-08-13 @ 21:57:43
Postat av: Mamma

Skönt att det inte blev alldeles för drygt igår i Helsingborg.Idag är det min sista semesterdag, imorgon är det tillbaks på jobb.Ikväll ska vi ju till Stefan o Anna i Brösarp,det ska bli kul att se hur de har det.Ni får ha det bra så hörs vi,kram mamma.

2009-08-14 @ 11:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0