kanonhelg i göteborg!

jahapp, då va man tillbaka på månsegården efter en helt underbar helg i göteborg! resan upp gick bra, det blev dock en hel del virrande i göteborg innan vi hittade rätt buss till mölnlycke. till slut hittade vi och när vi kom till mölnlycke så hämtade pappa oss vid bussen så åkte vi hem o käka tacos. lugn kväll då både jag o emma va ganska trötta. morronen efter kände man riktigt att vi hade semester...kom till dukat frukostbord. helt underbart! vi skulle egentligen ta båt ut till nån ö och sola men det va as-mycket folk så vi struntade i det. de blev shopping på nordstan i stället. shoppade en hel del kan man ju säga. på kvällen blev det grillat sen tv.
på söndagen blev det liseberg hela dan. skojskoj. började med flumride, vilket inte va så smart med tanke på att vi blev jätteblöta, menmen det va ju ingen kö så va tusan....hade även oturen o slog i mitt huvud i emmas när vi åkte o fick hennes klämma precis sidan om ögat så jag har ett stort streck(rivmärke) från klämman. vi tog colorado direkt efter med tanke på att vi redan va blöta. redan då kom pturen tillbaka till mig då jag fick en vattenstråle mitt i ögat ner i klänningen så jag va helt blöt och sminket rann. sen måste jag skryta med att jag åkte båda balder OCH kanonen... jag som inte klarar av karuseller(trodde jag). imponerad av emma som fick upp mig i kanonen faktiskt, haha! det va i alla fall inte så farligt så vi åkte båda väääldigt många gånger. precis innan vi skulle ut från liseberg så tänkte jag o emma att vi skulle vinna ett plopp för det kosta bara 3 kr per nummer o vi hade inte spelat nått innan. jag sa att vi kunde ta 1-10 men emma sa att då kommer ju 11 vinna så vi tog 2-11 i stället. jag sa att vi kunde ju ta 1 också för annars skulle det vinna men det skulle vi ju absolut inte...och vilket nummer tror ni vann?! jo nummer 1 såklart, fy fasiken va irriterande!! och fy fasiken va emma kommer få höra detta länge ;) på kvällen blev det göteborg sen bussen hem till mölnlycke.
idag blev det shopping sen körde pappa tillbaka mig o emma till varberg. åkte in om varbergs ridsport innan vi blev lämnade. nu blir det tv sen sängen, i morron är det tillbaka till verkligheten....

ha de gött!


jag o emma virrandes i göteborg ^^


grillning i huset med familjen.


kö till karusell, jag o emma e tuffa ;)


provade en massa roliga brillor på stan :P


lördagens inköp: byxor,kjol,klänning,örhängen o 2 par skor :)


dagens inköp: tröja,örhängen,ridhandskar och 2 par byxor :)


Kommentarer
Postat av: Mormor

Välkommen till vrkligheten!?!? Va´kul ni haft i Götet, det var ni värda, efter allt slit i 2 veckor...härlig avkoppling, förstås roligt att träffa familjen åsså...o lillasyster (eller hur?).

I lördags var Åke, Camilla, Gunnel, Anna Lena o jag på Fredriksdalsteatern (Helsingborg) o såg "Lorden från Gränden" med Eva Rydberg, det blev mycket skratt, den var jätterolig.

Va´fina kläder du köpt o tur du hitta 2 par skor...du har ju så ont om!?!?, men det ligger i släkten!? har vi konstaterat.

Jag har varit på gympa, så nu ska jag duscha o sen lägga mej.

Lycka till med alla vilddjuren imorgon.

Kram Mormor

2009-08-10 @ 21:20:48
Postat av: Pappa

Det var ju roligt att ni uppskatta ett brake med familjen i Göteborg,hoppas ni får det lika bra dom sista två veckorna,ha de gött och var rädda om er Kram pappa

2009-08-12 @ 10:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0