andra måndagen på praktiken!

måndag 3 augusti
dagen har varit ganska chill ! började morgonen som vanligt. idag va det bara jag, emma o pierre för sophie har semester i 10 dagar från idag. i och med att många hästar tävlat i helgen o andra gått ganska hårt så skulle alla hästarna vila idag. det blev till att fixa i stallet. jag o emma skulle plocka ner fönster efter fönster och tvätta dem i spolspiltan med vars en diskborste. de var jäkligt tunga o innan vi fick snitts på det så var det verkligen problem att sätta tillbaka dem igen. attans va tunga de var och det blev ju inte bättre att vi som vanligt skrattade hela tiden så vi fick ju inte upp de jäkla fönsterna...menmen, sen gick det bättre! och just det, hahha, när vi skulle plocka ner fönstret hos puckot egon så blev han asrädd och jag trodde verkligen han skulle hoppa ut ur boxen.. emma fick luta fönstret mot väggen så länge o hålla det så fick jag flytta han till en annan box så länge. jäkla mes säger jag bara! fönsterna tog ett tag så efter det va det dags o börja fodra. vi fodrade,bytte hästar i hagarna, sopade stallet sen va det lunch och då körde pierre oss till mataffär så vi kunde handla lite. vi skulle cyklat efter vi slutat men så sa han att han kunde köra oss för det regna jättemycket o nu e jag ganska glad att han körde oss för jag hade nog inte pallat cykla nu!  när vi kom hem så värmde vi mat... pappas kassler, mums! typ 10 över två så kom nina o sa att vetrinären va här så vi fick börja jobba tidaigare. fixa hästarna som skulle vaccineras, mocka,satte upp de sista fönsterna, spåna,rykta alla hästarna, fodra och sen va denna dagen slut! nu ska jag gå o duscha för emma o jag ska ha spa-kväll ikväll :)

ha de gött !



emma in action ;)


Kommentarer
Postat av: Mormor

Bra jobbat, töser...om ni inte får nå´t annat sommarjobb, kanske ni kan putsa fönster!

Vi hade också regn/åska idag på morgonen, men ikväll var det bra...vi gympa.

Ha det bra o kram på dej.

2009-08-03 @ 21:50:10
Postat av: jag :)

TILL MORMOR!

haha, jo vi funderade också på att bli fönsterputsare men sen tänkte vi att det e nog inte så poppis om vi kommer dit, plockar ner fönstret o tvättar det med diskborste o diskmedel! :P

aha, vad härligt o gympa! :)

Ha det bra mormor, kramar.

2009-08-04 @ 13:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0