tripp till skåne.

ännu en praktikdag snart avklarad...tiden går så sjukt snabbt! igår så red jag maggie, fixa hästar till pierre o jobba på i stallet fram till ett, då lastade vi Quantos för att köra ner honom till vetrinär i heösingborg. han skulle bara kollas så allt va bra. vi åkte härifrån ett, var framme där kvart över 3 sen kom vi inte in med hästen förrän 5, segt! sen kollade vetrinären han o behandla han. vi va hemma igen vid 8. alltvå 13 timmars jobb med en paus mellan halv 8 och 8...härligt! ^^ kvällen blev verkligen lugn! 

idag så mockade jag o emma ut en box, det blev exakt 20 kärror. sen spåna vi upp nytt o spåna även till bellis. sen red jag,emma,pierre på tur. jag red svampen :) longera crazy rita, fixa i stallet sen vare lunch. nu ska vi snart ut i stallet igen. kvällen blir lugn..i morron blir de vetrinären igen med 2 andra hästar. kör klockan 7 på morronen så det blir väll till att börja tidigare. det är dock bara en av mig o emma som ska hänga med så får väll se om det blir helsingborg eller här hemma... 

ha de gött! 



 


Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilken tur ni har, som haft en härlig minisemester i Götet, innan det hårda arbetet börjar igen....men kämpa på, snart är det dags för skolan igen, det blir ju rena rama semestern, när du jämför med detta....men, nu har ni väl inte så varmt längre, här är det lite svalare...men ändå varmt, blåder lite idag. Jag ska gå "en rast" med Hilda, Annalena

jobbar ikväll.

Ha det bäst/Mormor

2009-08-12 @ 17:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0