waka waka!

Hejsan svejsan!
Idag är jag LEDIG! det var verkligen behövligt o få sova ut lite, man e ganska så sliten. annars har veckan egentligen varit ganska lugn. igår började vi 6.30 så vi skulle hinna med att fodra mocka o göra klart morronsysslorna innan de va dags för tävling. jag stack med victor o mikael som skulle tävla i roggel. de hade med vars tre hästar som de skulle hinna med i en klass så de va ganska så stressigt men chaffisen Ingo va snäll o hjälpte till så vi hann med alla som tur va, men de va precis ;) vi va hemma igen vid halv 2 så de va skönt. då fick vi i oss lite lunch sen jobbade vi eftermiddagen hemma i stallet, jag gjorde i ordning hästar som skulle ridas o putsade saker från tävlingen. vi va klara redan lite över 5 vilket va riktigt skönt! kollade lite OTH sen duschade o begav vi oss till De warre där de va tävling på kvällen. Klassen hette "Masters". De började med att alla 19 ryttare red en bana på 130. andra rundan så fick första ryttaren väla vilket hinder de ville höja med 5 cm så gjorde de det o om de klarade banan så förblev de höjt annars sänkte dom det igen. Mark o Victor i stallet va med o tävlade så man stod där spänt o kollade när de red. Båda gick de väldigt bra för o de såg bra ut. Mark startade sist så när han skulle hoppa låg tex de sista hindret på 1.65 m, de va verkligen så man höll andan när han hoppa, va så sjukt spännande! han klarade de vilket va jättekul men sen va de tre stycken som klarade de efter han men inte han sen så han blev 4 men de va verkligen bra gjort! vi stannade lite efter att tävlingen va slut då där skulle va party men vi va ganska trötta så vi stack hem sen. somnade 00.00 o vaknade 12.20 idag, sov som en stock hela natten.. helt underbart! idag har jag inte gjort många knop. tvättat lite o tog en power-walk på 1,5 h annars har de vatt lugnt. skönt! nu ska jag kolla lite film o tvätta en sista tvätt. min mobilkamera e sönder så kan inte ta några bilder men lägger upp en video, va ju länge sen nu ;) hehe
ha de najs!!!! puss


"huvudstallet"

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej Jenny, vilket fint stall ni har o va´skönt att ni varit lite lediga från slitet. nu har det varit helg i tre dagar, vi har tagit det lugnt, Felicia var hät i fredags, för föräldrarna var på fest, vi hade en myskväll. Jag har varit på långpromenad varje dag, passat Hilda. ikväll blir det tidigt i säng imorgon är det jobb igen o se´n är det att städa bort julen, oj vad tomt det blir...Har ni städat bort er jul...allt pynt? eller det har hästarna fixat?

Ha det bra, hur är det med din tå förrestan?

Kram, kram,kram från Mormor

2012-01-08 @ 20:48:14
Postat av: Mormor

Hej Jenny, vilket fint stall ni har o va´skönt att ni varit lite lediga från slitet. nu har det varit helg i tre dagar, vi har tagit det lugnt, Felicia var hät i fredags, för föräldrarna var på fest, vi hade en myskväll. Jag har varit på långpromenad varje dag, passat Hilda. ikväll blir det tidigt i säng imorgon är det jobb igen o se´n är det att städa bort julen, oj vad tomt det blir...Har ni städat bort er jul...allt pynt? eller det har hästarna fixat?

Ha det bra, hur är det med din tå förrestan?

Kram, kram,kram från Mormor

2012-01-08 @ 20:49:12
Postat av: Fridolf

Där är radion ;)så fint ni har det. <3 Saknar dig

2012-01-09 @ 19:34:42
Postat av: Sofia Genne - G E N N E S . SE

Åååååååh gud vad jag saknar dig när jag fick höra din goa dialekt igen haha! Vill ha MER FILMER! Superspännande ju! Puss <3

2012-01-09 @ 21:40:57
URL: http://gennes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0